شبکه های ماهواره ای با حرکت نرم درصدد کم رنگ کردن ارزش ها هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساختارهای جامعه را در خطر تهاجم فرهنگی دانست و افزود: شبکه های ماهواره ای با حرکت نرم درصدد کم رنگ کردن ارزش ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، وحید محمدی ‌تبار، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز (22 تیر) در کارگروه پژوهش این استان، گفت:باید نسبت به موضوع حجاب و عفاف حساسیت به خرج ‌دهیم و این موضوع جزو برنامه ‌های پژوهشی استان قرار گیرد.

محمدی ‌تبار افزود: همه در هر مقام و مسئولیتی به خصوص در فضای پژوهشی نسبت به مقوله حجاب مسئول هستیم.

دبیر کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختارهای جامعه ما در خطر تهاجم فرهنگی و حرکت نرم شبکه ‌های ماهواره ‌ای قرار دارد.

وی گفت: برخی شبکه ‌های ماهواره‌ ای مثل "فارسی ‌وان" و "جم ‌تی‌ وی" با حرکتی خزنده و نرم درصدد هستند تا ارزش ‌ها، هنجارهای شرعی و بنیان‌ های خانواده‌ ها را به هم بریزند.

محمدی ‌تبار افزود: این شبکه ‌ها با عادی سازی روابط غیر اخلاقی، پرده و حریم حیا و عفاف خانواده‌ ها را نشانه رفته ‌اند و هنجارهای اخلاقی و اسلامی را هدف قرار داده ‌اند.

وی اظهار داشت: سریال ‌های بی ‌محتوا و ظاهرا لوکسی که عنصر اخلاق و عفاف را زیر پا می ‌گذارند، پخش می‌ کنند و متاسفانه دامنه مخاطب این شبکه‌ ها در ابتدا در جامعه به سرعت بال رفت ولی اکثر نخبگان و نیروهای تحصیل کرده کمتر به این شبکه‌ ها توجه می‌ کنند.

این مسئول ادامه داد: البته دامنه مخاطب ‌پذیری آنها با توجه به آگاه شدن شهروندان و قدرت معنوی دین در ساختار اجتماعی جامعه پایین ‌تر آمده است.

محمدی ‌تبار تأکید کرد: برخوردهای خشک با پدیده ماهواره جواب خوب نمی ‌دهد، آموزش و آگاه‌ سازی در نهاد خانواده‌ ها باید گسترش یابد.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نهادهای مردم نهاد و متولیان امور خانواده فعال ‌سازی شوند و باید همان طور که این شبکه‌ های ویرانگر به صورت نرم وارد خانواده می‌ شوند به صورت نرم و آرام از سبد فرهنگی سینمایی خانواده بیرون روند.

وی بیان داشت: باید فرهنگ‌ سازی کرد و دستگاه ‌های اجتماعی، فرهنگی و دانشگاه‌ ها از خمودگی و بی ‌رمقی بیرون بیایند؛ چرا که جامعه نیاز به نشاط دارد.

این مسئول افزود: نباید فقط صورت مسئله را پاک کرد باید با تغییرات متحوایی و مبنایی ساختارهای جامعه اسلامی را مستحکم و به شکلی نو ارائه داد.

محمدی ‌تبار در پایان با اشاره به لزوم تبیین و چگونگی تحقق منویات مقام معظم رهبری در "سال اقتصاد و فرهنگ"، گفت: البته نباید از این نکته غافل شد متاسفانه در برخی مناطق عشایری و روستایی استان مردم با ماهواره بیگانه نیستند که لازم است برای جلوگیری از این روند خطرناک با تحقیق و پژوهش اقدامات اساسی انجام داد.
پایان پیام/

کد خبر 385299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha