ترفند جدید مهار بیداری اسلامی

دولت امارات متحده عربی برای تامین امنیت و مصونیت کشور از قیام های احتمالی مردمی، شرکت خصوصی امنیتی بلک واتر را با دادن اختیار تام اجرایی به استخدام خود در آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شیخ خلیفه بن زیاد آل نهیان امیر امارات متحده عربی برای جلوگیری و مقابله با قیام های احتمالی مردمی که ناشی از خیزش اسلامی در خاورمیانه است شرکت خصوصی امنیتی آمریکایی بلک واتر را به خدمت گرفته و شخصا با اریک پرنس رییس میلیاردر این شرکت امنیتی قراردادی را منعقد کرده است.
به این ترتیب نیروهای نظامی بلک واتر که شهرتشان در زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و جنگی خلاصه می شود وارد امارات متحده عربی شده اند و ارگان های سازمان دهی شده ای را زیر نظر دولت این کشور تشکیل دادند.
شیخ خلیفه بن زیاد آل نهیان برای عقد این قرارداد، 529 میلیون از درآمد نفت کشور را تقدیم شرکت بلک واتر کرد تا آزادانه برای اعمال امنیت البته به نفع دولت امارات عمل کنند.
کارکنان بلک واتر در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اذعان کردند که تا کنون 800 نظامی این شرکت وارد امارات شده است و این قرارداد به منزله موفقیت بزرگی برای این شرکت محسوب می شود چرا که این شرکت به خاطر تعدی از حقوق بین المللی در عراق و کشتار بی مهابانه مردم یا انجام عملیات های نظامی خود سرانه از مدت ها پیش از سوی دولت آمریکا مورد استیضاح قرار گرفته است.
استیضاح بلک واتر از سوی دولت آمریکا به معنی مخالفت این کشور با عملیات های نظامی نیست بلکه اقدامات خودسرانه و انجام اعمال نظامی بدون مشورت با دولت، کاخ سفید را دچار ترس و احساس خطر کرده است.
بلک واتر در امارات موظف است به محض نمود کوچکترین قیام های دموکراسی خواهی مردمی از جنس انقلاب های عربی-اسلامی، گسترده ترین عملیات های نظامی را به نمایش بگذارد.
سردمداران امارات نیروهای نظامی خود را برای مقابله با قیام های مردمی ضعیف توصیف کردند و امیدوارند حضور بلک واتر بتواند به آنها در حفظ موقعیت شان در کشور کمک کند.
عکس های گرفته شده از مقر بلک واتر نشان می دهد ساختمان استقرار آنها نوساز و مخصوص فعالیت های نظامی با حداکثر امکانات رفاهی ساخته شده و دیوارهای بلندی آن را حفاظت می کند.
رابطه تنگاتنگ امارات و آمریکا به پشتیبانی این طرح و قرارداد کمک بسیاری می کند گرچه همین ارتباط باعث می شود قیام های مردمی ضد دولتی زودتر از زمان پیش بینی شده در امارات آشکار شود.

 

کد خبر 38564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha