نمایش قرآن منسوب به حضرت علی (ع) در حرم مطهر رضوی

خبرگزاری شبستان: قرآن خطی منسوب به حضرت علی (ع) که بر روی پوست آهو به خط کوفی در قرن اول هجری کتابت شده، در کتابخانه آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرارگرفته است. <BR> <BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، هادی زاهدی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: نمایش این قرآن، به همراه مجموعه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) در قالب نمایشگاهی فرهنگی و معنوی از 22 تا 31 تیرماه در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه دارد.

وی افزود: دراین نمایشگاه علاوه برقرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی (ع) و دیوان اشعار آن حضرت که جامع آن ابوالحسن قطب الدین محمد بیهقی بوده و در سال940 هجری قمری کتابت شده، کتب خطی نفیسی همانند نهج البلاغه، صد کلمه علوی، دعای صباح و غررالحکم ودررالکلم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

زاهدی خاطرنشان کرد:ارشاد القلوب، راه سعادت، مناقب مرتضوی‌العلوی، الفضائل، علم الیقین و... برخی ازکتابهای چاپ سنگی این نمایشگاه می باشد.

زاهدی کتابخانه آستان قدس رضوی را یکی از پایگاه های ارزشمند در نشرفرهنگ اهل بیت عنوان کرد و افزود: دراین مجموعه کتاب‌های چاپی ارزشمندی مانند علی (ع) الگوی کامل تربیت اسلامی، حیات عارفانه امام علی(ع)، علی(ع) درقرآن، جاذبه و دافعه علی(ع)، علی(ع) شهر بی آرمان، علی (ع) اسوه تقوی و عدالت، علی(ع) و فلسفه الهی و معجزات و کرامات و فضایل علی(ع) برای بازدید عموم قرار گرفته است .
نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) همه روزه از 22 تا 31 تیرماه صبح و بعد ظهر در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و مذهبی است.
پایان پیام/

 

کد خبر 385697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha