کتابت یک هزار سوره کافرون در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

خبرگزاری شبستان: سرپرست گروه خوشنویسی زارع‌ زاده گفت: همزمان با یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، یک هزار سوره کافرون در نمایشگاه قرآن اصفهان از سوی 35 خوشنویس اصفهانی کتابت شد.

عباسعلی زارع ‌زاده، سرپرست گروه خوشنویسی زارع ‌زاده در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهار داشت: طرحی که امسال برگزار شد، کتابت یک هزار سوره کافرون توسط 35 نفر بود که در سالن اجتماعات یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اجرا شد و در روزهای نمایشگاه به مردم اهدا می‌شود.


وی افزود: این طرح، پیرو طرح 6 ساله این گروه بوده که امسال ششمین سال آن بوده و امیدوارم که این طرح همچنان تداوم داشته باشد.
 

سرپرست گروه خوشنویسی زارع ‌زاده بیان داشت: طرح کتابت قرآن کریم توسط خوشنویسان این گروه از سال 88 کلید خورد و در سال نخست ما کل قرآن کریم را کتابت کردیم.
 

وی افزود: پس از آن در سال‌های 89، 90 و 91 کتابت هزار باره سوره‌های حمد، قدر و آیه "و ان یکاد" را انجام داده و سال گذشته کتابت آیه" و من یتق‌الله یجعل له فرجا" توسط این گروه خوشنویسی در حاشیه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان را انجام دادیم.
 

رئیس گروه خوشنویسی زارع ‌زاده درباره کتابت سوره کافرون نیز تصریح کرد: این برنامه همزمان با ماه رمضان آغاز شد و تا افطار ادامه داشت و آثار کتابت شده به بازدیدکنندگان نمایشگاه اهدا می شود.
 

وی، پیرامون اهداف این گروه از کتابت آیات قرآن کریم اضافه کرد: ما هر سال به عنوان خوشنویسانی که علاقه زیادی به قرآن کریم دارند، همچون قاریان قرآن که قرآن را با صوت زیبای خود قرائت می‌کنند، وظیفه خود می‌دانیم که با این کار هنری، زیبایی‌های قرآن را نشان دهیم و علاقه خود به قرآن را اثبات کنیم.
 

زارع‌زاده گفت: سال ابتدایی، قرآن را با سه رنگ کتابت کرده و پس از آن در مدت زمان پنج ماه تذهیب کردیم و این قرآن از زیبایی بسیاری برخوردار است و در حال حاضر به دنبال صحافی آن هستیم.
 

وی اضافه کرد: ما هر سال یکی از سوره‌های قرآن را می‌نویسیم و امیدوار هستم که این طرح تداوم داشته باشد و حتی زمانی که من نیستم، این طرح ادامه داشته باشد و بدون شک اگر ادامه پیدا کند، ما 114 سال دیگر، یک هزار سوره قرآن را کتابت کرده‌ایم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 386158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha