ائمه جمعه نقش مهمی در ترویج فرهنگ نخبگی و نخبه ‌پروری دارند

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه به عنوان پایگاه حمایت از نخبگان، نقش مهمی در جاری و ساری کردن فرهنگ نخبگی و نخبه ‌پروری داشته باشند و زمینه‌ ساز رشد کمی و کیفی علم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جمعی از مخترعان، نخبگان و استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (24 تیر) به همراه مسئولین این بنیاد و برخی از اساتید دانشگاه‌ ها با امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

دکتر علی مرادی، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، وجود 40 هزار دانشجو در استان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: خداوند را شاکریم که امروز به جایگاهی رسیده ‌ایم که ساختارهایی با نام بنیاد نخبگان و دانشگاه‌ ها در استان ما وجود دارند و حرکت علمی در این استان در جریان است.

مرادی، شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان را اهداف بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد و افزود: امروز دغدغه اصلی متولیان امور نخبگی در کشور استفاده از توان نخبگان در جریان های اقتصادی و اجرایی است.

وی تصریح کرد: حرکت پرشتاب تمدن اسلامی همواره وجود داشته است اما هرگاه به علم و عالم در این تمدن توجه شده، پیشرفت ها بسیار محسوس و در اوج خود است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه وظیفه نخبگان در سال "اقتصاد و فرهنگ" را پررنگ خواند و گفت: بحث اقتصاد دانش ‌بنیان از زیرمجموعه ‌های اقتصاد مقاومتی بر عهده نخبگان استان و در نخبگان خلاصه می ‌شود و به جرأت می توان گفت: تنها نخبگان هستند که می توانند به این رهنمود جامه عمل بپوشانند.

مرادی در تعریفی کلی از اقتصاد و محصول دانش ‌بنیان، بیان داشت: اقتصاد دانش ‌بنیان تولید کننده محصولی نوین و جدید است که در برخی مواقع نمونه ندارد و ویژگی اصلی این اقتصاد، نجات اقتصاد کشور از وابستگی به خارج است که با هزینه کم سود بسیاری را عاید کشور می کند.

وی خواسته نخبگان را ایجاد زمینه برای فعالیت علمی آنها دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه می توانند به عنوان پایگاه حمایت از نخبگان در تربیون‌ های خود نقش مهمی در جاری و ساری کردن فرهنگ نخبگی و نخبه ‌پروری داشته باشند و زمینه‌ ساز رشد کمی و کیفی علم شوند.

مرادی گفت: تجربه نشان داده است اگر به نخبگان توجه نشود شاهد مهاجرت آنها از استان خواهیم بود.
گفتنی است در این دیدار صمیمی، نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از امام جمعه یاسوج خواستند که نبود زیرساخت ‌ها، بی ‌توجهبی به بنیاد نخبگان استان، فرهنگ‌ سازی جریان نخبگی و لزوم حمایت از حرکت ‌های علمی و نخبگی را به مسئولان استان متذکر شود.


پایان پیام/

 

 

 

 


 

کد خبر 386195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha