تربیت قرآنی باید بر رفتارهای فردی و اجتماعی افراد تأثیر‌گذار باشد

خبرگزاری شبستان:امام جماعت مسجد امام علی (ع) یاسوج تربیت قرآنی را مهم دانست و افزود:تربیت قرآنی باید بر رفتارهای فردی و اجتماعی افراد تأثیر‌گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم نورانی انس با کلام الله مجید همراه با "سفره کریمانه" شب گذشته (24 تیر) به همت کانون فرهنگی و هنری کوثر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در مسجد امام علی (ع) یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام خدادوست نظری، امام جماعت مسجد امام علی (ع) یاسوج در این محفل نورانی، گفت: قرآن کریم و اهل بیت (ع) دو یادگار گرانبهای پیامبر اکرم (ص) هستند که از یکدیگر جدایی ناپذیر بوده و یک مسلمان باید به هر یک از این دو امانت پیامبر اسلام (ص) تمسک بجوید و راه سعادت را برای خود هموار کند.

حجت الاسلام نظری افزود: مسئولان و مردم باید نسبت به حضور پر رنگ تر قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی توجه کنند؛ چرا که با توسل به قرآن کریم و اهل بیت (ع) می ‌توان در زندگی در مسیر حق حرکت کرد و به خدای متعال نزدیک تر شد.

وی بیان داشت: در آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) در زمینه جایگاه والای قرآن کریم و نقش آن در زندگی انسان مطالب ارزشمندی آمده است که با تعمق و تأمل در قرآن کریم می‌توان به آن دست یافت.

امام جماعت مسجد امام علی (ع) یاسوج تربیت قرآنی را مهم دانست و افزود:تربیت قرآنی باید بر رفتارهای فردی و اجتماعی افراد تأثیر‌گذار باشد.

حجت الاسلام نظری در ادامه با بیان این که شب‌ های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه ‌های شیطانی است، عنوان کرد:فهم و تعقل در آیات قرآنی به عنوان بالاترین عبادت در این شب‌ ها سفارش شده است؛ زیرا موجب تداوم و استمرار ارتباط با خداوند می ‌شود.

نظری توسل به آیات قرآنی و تلاوت قرآن کریم را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد:شب قدر به دلیل نزول قرآن که به عنوان بهترین منبع هدایت برای انسان‌ ها معرفی شده است، ارزشی بالاتر از هزار ماه پیدا کرده و انسان نیز می ‌تواند با توسل به قرآن سعادت اخروی و دنیوی خود را رقم بزند.

گفتنی است در این محفل نورانی روزه داران بعد از نماز مغرب و عشا و تلاوت کلام وحی، روزه خود را بر سر سفره افطاری که توسط کانون فرهنگی و هنری کوثر تدارک دیده شده بود، افطار کردند.
پایان پیام/
 

کد خبر 386335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha