حضور خوزستان در جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس

خبرگزاری شبستان: مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان، از حضور استان خوزستان در جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر الهه موالی زاده، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، در اولین جلسه کارگروه هم اندیشی برای حضور در جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، گفت: میراث فرهنگی ناملموس که همان انتقال فرهنگ نسل های گذشته به نسل امروز است، نقش مهمی در گفتگوی فرهنگ ها داشته و موجب افزایش آگاهی نسبت به تنوع فرهنگی و شیوه های گوناگون زندگی اقوام مختلف می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با گذشت 6 سال از تشکیل کنوانسیون میراث فرهنگی ناملموس وابسته به سازمان یونسکو، ایران توانسته 10 اثر شامل موسیقی ایران، جشن نوروز، موسیقی سنتی بخشی های خراسان، آئین پهلوانی و زورخانه ای و تعزیه را به ثبت برساند.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با اشاره به حضور خوزستان در این جشنواره که به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود، تصریح کرد: جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس از 16 تا 20 مهر در سه بخش اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان و جشنواره برگزار می شود.

 

وی در خصوص برگزاری اجلاس بانوان این جشنواره، عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده همزمان با برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، اجلاس بانوان با موضوع نقش محوری زنان در احیا، حفظ و انتقال میراث فرهنگی ناملموس برای اولین بار برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در خوزستان آثار ناملموس بسیاری در بخش های میراث فرهنگی و صنایع دستی وجود دارد، افزود: نقش زنان در کوچ عشایری، حضور در مراسم های برداشت گندم، دعای باران و بسیاری از آئین های دیگر با محوریت زنان می تواند از جمله طرح های ارائه شده استان در این جشنواره باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 386406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha