شب های لیالی قدر در روستاهای اردبیل نورانی تر می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل، گفت: مراسم شب های قدر در روستاهای محروم و دورافتاده اردبیل کم رنگ تر برگزار می شد که با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی استان امسال این مشکل حل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (25 تیرماه) در جلسه هماهنگی برنامه کانون ها برای شب های قدر، اظهار کرد: شب های نزول قرآن کریم نزدیک است و کانون های مساجد به عنوان متولیان کارهای فرهنگی برای برگزاری مراسم های این شب ها خود را آماده کنند تا نوجوانان و جوانان را با فضیلت های معنوی این شب ها آگاه تر کنند.


وی، با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگی جامعه امروز ناآگاهی برخی از برکات این شب هاست، تصریح کرد: طبق روایات در این ایام ملائکه به روی زمین فرود می آید و آنچه برای بندگان مقدر شده است نزد امام زمان (عج) می آورند و طبق احادیث عبادت در شب قدر با فضیلت تر از هزار ماه دیگر است.


سقاء، با بیان این مطلب که دعا و مناجات و شب زنده داری از کارهای عبادی این شب عزیز است، خاطر نشان کرد: ائمه اطهار (ع) به این شب های عزیز تاکید فراوان کرده اند و خداوند توفیق نیایش در این شب ها را به بندگان خود عطا کرده تا طلب آمرزش و رستگاری کنند.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه مساجد روستاهای محروم و دورافتاده از فیض شب های قدر به دلایلی محروم بوده اند، تاکید کرد: مدیران کانون های مساجد روستاها با مشارکت هیئت امنا و با محوریت ائمه جماعات و جوانان فعال مسجد در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های شب قدر همت بیشتر نشان دهند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به اینکه 60 درصد گستره توزیع جغرافیایی کانون های استان اردبیل در روستاهای مرزی، دورافتاده و محروم است، خاطر نشان کرد: حمایت جدی در برگزاری متناسب با شئون این شب در روستاهای مناطق محروم و دورافتاده اتفاق بیفتد تا ساکنان این روستاها نیز از فیوضات این شب ها بهره مند و آشناتر شوند.


وی، با اعلام اینکه طبق بررسی های انجام شده در برخی از روستا به دلیل مختلف از جمله عدم استقرار روحانیون و مداحان این مراسم برگزار نمی شود، افزود: امسال کانون های مساجد استان اردبیل با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و پایگاه های مقاومت برای روستاهای دوره افتاده و محروم روحانی اعزام کرده اند تا در برگزاری هر چه بهتر مراسم شب های قدر و آگاه سازی اهالی روستاها از فضائیل این شب های اقدامات موثری صورت گیرد.


سقاء، در پایان سخنان خود، از دیگر برنامه های کانون های مساجد برای روستاهای اردبیل گفت و یادآور شد: برگزاری مراسم افطاریه و سحری، ارایه بسته های فرهنگی، تهیه و تولید بروشور، برگزاری نمایشگاه کتاب، حمایت از نیازمندان، دعوت از سخنران و مداح و توزیع ادعیه ماه مبارک رمضان در بین اهالی روستاها را از دیگر برنامه های کانون های مساجد عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 386528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha