اجرای طرح تلاوت نور در بیش از سه هزار مسجد استان اصفهان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از اجرای طرح تلاوت نور در بیش از سه هزار مسجد استان و اهدای ثواب آن به روح پرفتوح حضرت علی(ع) همزمان با "21 رمضان" خبر داد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: زندگانی پربار حضرت مولی‌الموحدین(ع) سرشار از جلوه‌های گوناگونی است که تاکنون در هیچ بشری مجال ظهور نیافته و در واقع یکی از جهاتی که موجب تحیر مورخان و اندیشمندان جهان بوده است، همین تنوع و تکثر خصوصیات عالی اخلاقی و عملی در وجود مبارک حضرت‌ علی(ع) بوده که او را به شایستگی ابرمرد همه دوران‌ها و ابوالعجائب همه اعصار معرفی می‌کند.

 

وی ادامه داد: عظمت و قداست حضرت علی(ع) آن چنان بلند و دست نیافتنی است که بررسی ابعاد گوناگون زندگانی و کنکاش در فضائل و مناقب آن حضرت، از سوی مسلمانان و غیرمسلمانان هر چند به فراوانی صورت گرفته، اما همچنان حق توصیف و تعریف همه‌جانبه فراگیر ادا نشده و باید اعتراف کنیم «ما عرفناک حق معرفتک» زیرا در طول تاریخ حیات بشر هیچ گاه مردی بدین مرتبه ظهور نکرده است که مجمع عالی‌ترین صفات و فضائل باشد.

 

حجت الاسلام معتمدی از اجرای طرح تلاوت نور در بیش از سه هزار مسجد استان و اهدای ثواب آن به روح پرفتوح حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: نصب بنر شهادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت شب های قدر، احیای لیالی قدر در کانون های مساجد استان و برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان به مناسبت سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان میزبان شب زنده داران لیالی قدر هستند، تصریح کرد: شب های قدر دارای عظمت و فضیلت است که باید از آنها برای طلب آمرزش ومغفرت حداکثر بهره را برد.

 

وی گفت:باید با درک شب‌های قدر برای تمام عمر سعادت و عاقبت بخیری را از خداوند سبحان طلب کنیم چرا که در شب‌های قدر، درب رحمت الهی بر روی بندگان باز است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 386740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha