افتتاح نمایشگاه عکس «مسلمانان چین»/مراسم احیای شب نوزدهم برگزارشد

خبرگزاری شبستان: مراسم احیای شب نوزدهم شب گذشته (25 تیر) برابر با 18 رمضان و نخستین روز گشایش نهمین نمایشگاه بین الملی قرآن و عترت مشهد در محل این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، مراسم احیای شب نوزدهم با حضور غرفه داران، بازدید کنندگان و جمعی از مردم در محل تالار ابن سینا برگزارشد.


مراسم احیای شب نوزدهم در نمایشگاه قرآن مشهد با قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی سخنوران دینی و مدیحه سرایی همراه بود.


همچنین مراسم احیای شب های بیست و یکم و بیست و سوم نیز در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.


همزمان با نخستین روز فعالیت نمایشگاه قران و عترت مشهد جمعی از مسئولان استانی از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

 

این گزارش می افزاید، در نخستین روز آغاز بکار نهمین نمایشگاه بین الملی قرآن و عترت مشهد نمایشگاه عکس «مسلمانان چین» با 70 اثر از آثار عکاسان دوچرخه سوار در غرفه حوزه هنری خراسان رضوی به مدت ده روز دایر است.


محوریت عکس های نمایشگاه عکس «مسلمانان چین» آداب و رسوم مسلمانان چین در ماه مبارک رمضان است که این عکس ها با تلاش دوچرخه سواران حمید سلطان‌آبادیان، محمد ادیبی و فرید دولت‌آبادی با حمایت حوزه هنری خراسان رضوی در مدت یک سال مسیر جاده ابریشم از دریچه دوربین به ثبت رسیده است.


از دیگر موضوعات عکس های نمایشگاه عکس «مسلمانان چین» مساجد، معماری اسلامی، آداب و رسوم مسلمانان، فرهنگ و خانواده و مسائل اجتماعی است.


همچنین در این نمایشگاه 30 اثر عکاسی از مساجد مالزی، 20 اثر خوشنویسی و تذهیب‌های قرآنی در غرفه‌ حوزه هنری نمایشگاه قرآن و عترت برای بازدید علاقمندان درمعرض دید قرار گرفته است.


گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت عصر روز گذشته بصورت رسمی گشایش یافت و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 17 تا24 در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد حضور پیدا کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 386744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha