کانون های مساجد فارس میزبان مراسم لیالی قدر و سوگواران مولا علی (ع)

خبرگزاری شبستان: سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از برگزاری مراسم لیالی قدر در یک هزار و 90 کانون استان خبر داد و گفت: آئین سوگواری ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان علی (ع)نیز درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز (26تیر) ضمن تشریح برنامه های کانون های مساجد استان در لیالی قدر گفت: همزمان با فرارسیدن شب های پرفیض قدر و حضور گسترده و پرشور مومنین و مومنات در مساجد، برنامه های ویژه ای از سوی اصحاب کانون های مساجد از جمله احیاء و شب زنده داری، زمزمه دعاهای وارده ازجمله جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی همراه با تلاوت قرآن برگزار می شود.


وی از اهدای ثواب "تلاوت نور" در شب های 19 الی 21 رمضان به ساحت مقدس مولای متقیان حضرت علی (ع) خبرداد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ علوی و انس و الفت جوانان و نوجوانان با ائمه اطهار (ع) همزمان با ایام شهادت امیرمؤمنان حضرت علی (ع) زیارت امین الله در روز 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت آن امام همام در کانون های مساجد قرائت می شود که با مرثیه خوانی و عزاداری همراه خواهد بود.


سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان فارس افزود: در روایات و سخنان بزرگان دینی، آموختن علم نیز در شب های قدر سفارش شده است که در این شب های پرفیض ائمه جماعات کانون های مساجد به تفسیر آیات وحی می پردازند.


وی از برگزاری گسترده ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و 90 کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی میزبان میهمانان ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 386786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha