حیا از شعب ایمان و میوه آن عفاف است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه های اردبیل، گفت: آنچه در جامعه دیده می شود بدحجابی است نه بی حجابی و با آشناسازی افراد با حیا که از شعب ایمان است می توان مصونیت را ترویج و میوه آن که عفاف است تبلیغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام جابر رزمی طلب، استاد حوزه و دانشگاه های اردبیل، پیش از ظهر امروز (26 تیرماه) در همایش حجاب و عفاف سازمان بهزیستی، اظهار کرد: خداوند متعال تاکیدات بسیاری در حفظ حجاب اسلامی برای بشر تبیین شده و کسانی که ایمان قلبی و ذاتی به پروردگار خود دارند در اعتقاد خود راسخ و پابرجا هستند.


وی، با اشاره به اینکه ریشه های حجاب و عفاف در جامعه بررسی و آسیب شناسی کنیم، تصریح کرد: در احادیث و قرآن به ریشه های حجاب و عفاف کامل پرداخت شد و ریشه های حجاب و عفاف به عنوان تعالی زن مسلمان مورد تاکید قرار گرفته است اما متاسفانه در جامعه امروز به برخی از این مبانی کمتر توجه می شود.


حجت الاسلام رزمی طلب، با بیان این مطلب که زنان در حفظ حرمت و جایگاه در جامعه کوشا باشند، خاطر نشان کرد: تاکیدات فراوانی در دین مبین اسلام به صیانت از حیا و عفت شده است و اگر جامعه شاهد بی عفتی است یقین داشته باشید که ریشه های آن سبک شمردن ایمان و تقوا است.


استاد حوزه و دانشگاه های اردبیل، با اشاره به اینکه جامعه شاهد حضور برخی از عناصر سست ایمان است، یادآور شد: برخی از زنان، ضعف در حجاب باطنی و فقدان ایمان نسبت به آثار مثبت حجاب و پوشش ظاهری دارند که در رعایت اصول حجاب و عفاف هم زنان و هم مردان باید مراقب باشند.


وی، با بیان این مطلب که آنچه در جامعه دیده می شود بدحجابی است نه بی حجابی، افزود: آشناسازی افراد با موضوع حیا که از شعب ایمان است میتوان مصونیت را ترویج و تاثیرات و میوه آن که عفاف است تبلیغ کرد.


حجت الاسلام رزمی طلب، با اشاره به اینکه ثمره و میوه حیا به عنوان ثمره ایمان و تقوا است، گفت: پدران و مادران در تربیت صحیح فرزندان خود تلاش مضاعف داشته باشند تا فرزندی مومن، خدامحور و با اعتقاد به اصول اسلامی تحویل جامعه دهند چرا که اگر غیر از این باشد عفاف در جامعه از بین می رود و دیگر حفظ حرمت معنای نخواهد داشت.


وی، با بیان این مطلب که انسان با فطرت پاک و برابر الهی متولد شده است، عنوان کرد: خداباوری را تقویت کنید زیرا زنان معلمان عاطفه هستند.


حجت الاسلام رزمی طلب، در پایان سخنان خود، از پدران و مادران و مسئولین فرهنگی خواست مراقب الگوپذیری جوانان باشند و تصریح کرد: پدران و مادران برای تربیت اولاد متقین و قیامت پذیر تلاش کنند و مسئولین فرهنگی به مسایل اخلاقی و تربیتی عمومی توجه کنند زیرا افراد از سنین پائین نقش پذیری را می آموزند.


پایان پیام/
 

کد خبر 386829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha