اتحادیه عرب در قبال هر قطره خونی که از مردم فلسطین می ریزد، مسئول است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به جنایت های رژیم اشغالگر قدس و حمایت برخی کشور های عربی، گفت: اتحادیه عرب در قبال هر قطره خونی که از مردم مظلوم فلسطین می ریزد، مسئول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز (27 تیر) در مصلی بزرگ امام علی (ع) در جمع مردم روزه دار کرمان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و عمل به فرائض و واجبات دینی و دوری از گناه، گفت: تا جوان هستید از گناهان خود توبه کنید و به درگاه خداوند پناه ببرید.


وی با بیان فضیلت های شب های قدر، افزود: شب قدر را ارزش بدارید و آن را دریابید چرا که عبادت و بندگی در شب قدر از عبادت در هزار ماه بالاتر است.


امام جمعه کرمان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) به همه مسلمین، شیعیان و آزادیخواهان جهان با بیان حدیثی از امام اول شیعیان (ع)، گفت: امام علی (ع) شرف مومن را به ایمان و عزت مسلمان را به اطاعت و بندگی خداوند می داند.


وی حضرت علی (ع) را سرباز فداکاری معرفی کرد که در زمان حیاتش به خاطر منافع اسلام و جان گرانقدر پیغمبر (ص) در صحنه های خطر حاضر می شد و خاطر نشان کرد: امام علی (ع) به دلیل عدالت خواهی اش در محراب کوفه به شهادت رسید چرا که علی (ع) معیار و میزان تشخیص حق از باطل بود.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ایراد خطبه دوم نماز وحدت بخش جمعه با بیان حدیث دیگری از امام علی (ع) مبنی بر اینکه "روش و سیره عقلا و خردمندان کم کردن شهوات و بیرون آمدن از خواب غفلت است" گفت: متاسفانه امروز جهان اسلام در خواب عمیق غفلت به سر می برد.


وی با بیان اینکه حساب ایران اسلامی از سایر کشور های مسلمان جدا است، با درود به روان پاک امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری، افزود: امروز برادران و خواهران ما در فلسطین اشغالی و غزه مورد هجوم و حمله وحشیانه صهیونیسم قرار گرفتند و کسی جز ایران از آنها حمایت نمی کند.


آیت الله جعفری با اشاره به اینکه حمله زمینی به غزه برای نابودی کامل فلسطینی ها است که توسط رژیم غاصب اسرائیل در روز های اخیر شروع شده است، خاطر نشان کرد: چرا صهیونیسم با جرات تمام هر جنایتی را انجام می دهد و کشور های عربی سکوت کردند؟


وی با اعلام اینکه اتحادیه عرب در قبال هر قطره خونی که از مردم مظلوم فلسطین و غزه به زمین می ریزد، مسئول است، گفت: مسلمانان عرب بیدار شوید و از خواب غفلت بیرون بیایید، این عناوین تشریفاتی به درد نمی خورد.


خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه روزی حضرت امام خمینی (ره) در دوران مبارزه در مدرسه فیضیه قم فریاد زد که هر که علیه رژیم ستمشاهی فریاد نزند مرتکب گناه کبیره شده است، اظهار داشت: امروز من انقلابی هم که پیرو خط امام و رهبری هستم، تا جایی که صدایم می رسد فریاد می زنم که ای کسانی که خودتان را خادم الحرمین لقب دادید شماها به اسلام و مردم مظلوم فلسطین و غزه خیانت کردید.


وی با بیان اینکه عده ای کج فهم از صدر اسلام هم بودند و به مسلمانان و اسلام با عقاید منفی خود خیانت کردند، افزود: امروز نیز گروه تروریستی داعش به جای اینکه رژیم صهیونیسمی را مورد حمله قرار دهد به مسلمان کشی ادامه می دهد که این نیز کج فهمی است.


نماینده ولی فقیه در کرمان با دعوت همه آحاد و اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، گفت: مراسم امسال باید دشمن شکن و با شکوهتر از هر سال برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین باشد.


وی با بیان اینکه روز قدس از برکات وجود امام خمینی (ره) و دست آورد نظام اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: امام (ره) با اعلان عمومی روز قدس فلسطین را زنده نگه داشت.


آیت الله جعفری با اشاره به اینکه صهیونیسم ها با چراغ سبز آمریکا این وحشی گری ها را انجام می دهند و مسلمانان را قتل و عام می کنند، افزود: کسانی که با شعار "مرگ بر آمریکا" مخالفت می کردند، باید بدانند آیا نباید بر کسی که کشتن مسلمانان را در دستور کارش قرار داده، مرگ فرستاد و در پیشگاه خداوند از او شکایت کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 386906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha