مردم فطری های خود را به بهزیستی تحویل دهند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه پنج میلیارد و 200 میلیون ریال فطریه از طرف مردم به بهزیستی ارائه شد و از مردم خواست امسال نیز فطری های خود را به بهزیستی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، عبدالحمید کشاورز، مدیر کل بهزیستی استان فارس امروز (29تیر) فلسفه بهزیستی را داشتن یک زندگی آرام دانست و گفت: سلامت اجتماعی و زندگی آرام از اهداف ماست و باید بتوانیم به گروه های هدف کمک قابل توجهی داشته باشیم.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه با حمایت دولت پنج هزار نفر به جمع خدمات مستمری بگیران بهزیستی اضافه شدند، اضافه کرد: خانواده محوری به جای مرکز محوری یکی از برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته چرا که تا امروز بحث بر این بود که بچه های معلول در مراکز نگهداری شوند.


وی با تاکید بر اینکه برای معلولیت شدید ماهانه یک میلیون ریال به خانواده ها هزینه ارائه می شود، افزود: مرکز توانمندسازی و حمایت های اجتماعی برای نخستین بار در فارس اجرایی شد.


کشاورز از راه اندازی مرکز دندانپزشکی برای زنان و کودکان بی سرپرست با 6 یونیت دندانپزشکی خبر داد و گفت: ساختمان شیرخوارگاه شیراز را به عنوان یک ساختمان استاندار با زیربنای یک هزار و 700 متر و هزینه بیش از 20 میلیارد ریال، تکمیل شد و در انتظار افتتاح است.


وی از مردم خواست تا برای مشاوره با خط مشاوره 1480 تماس حاصل کنند، اظهار داشت: همکاران ما در این مرکز مشاوره از ساعت 8 تا 12 شب به صورت یکسره پاسخگوی افراد و مردم هستند چرا که گسترش خدمات مشاوره ای جز نیازهای جامعه است و با خدمات مشاوره ای می تواند در جهت سالم سازی اجتماع کار صورت گیرد.


این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که مشاوره حضوری 193 درصد رشد داشته است، افزود: در طول سال 148 هزار نفر از مراکز مشاوره بهزیستی استفاده کردند.


وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی مراکز مشاوره آمادگی داریم که باید مراحل قانونی آن صورت بگیرد، گفت: بیش از 930 مورد سال گذشته ارزیابی کردیم و شناسایی و نیاز سنجی کردیم.


مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه این اداره کل در مجموع 17 هزار نفر را تحت پوشش دارد، تصریح کرد: علاوه بر آن در 110 مرکز روزانه و شبانه روزی بیش از چهار هزار و 600 نفر معلول روزانه و شبانه روزی را نگهداری می شوند.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 220 کودک خیابانی به این سازمان ارجاع شدند و در 2 گروه زیر 11 سال و بالای 11 سال ساماندهی شدند، افزود: 70 درصد کودکان خیابانی اتباع بیگانه هستند و بر اساس قوانین اگر کودک خیابانی بیگانه وارد خیابان ها شود، کل خانواده طرد می شوند.


کشاورز با اشاره به اینکه در بحث دختران فراری هیچ افزایشی نداشتیم، تصریح کرد: سال گذشته 71 مورد دختر فراری را شناسایی کردیم.


وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد و 200 میلیون ریال فطریه از طرف مردم به بهزیستی ارائه شد و از مردم خواست امسال نیز فطری های خود را به بهزیستی ارائه کنند، اظهار داشت: 6 میلیارد ریال پرداخت جهیزیه داشتیم.


کشاورز با تاکید بر اینکه امسال چهار شهرستان لار، ممسنی، فیروزآباد و داراب، مجهز به خودرو اورژانس اجتماعی می شوند که پیش از این هفت شهرستان دیگر نیز به این خودروها مجهز بودند، گفت: در مجموع 11 خودرو خواهند بود.


پایان پیام/

کد خبر 387284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha