مردم کهگیلویه و بویراحمد در سومین شب قدر از خداوند متعال طلب مغفرت کرد

خبرگزاری شبستان: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته با گفتن "الغوث الغوث" در مساجد این استان طلب آمرزش گناهان و مغفرت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مردم مومن و خواجوی استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته با گفتن "الغوث الغوث" در مساجد، حسینیه ها، تکایا و مصلی های این استان طلب آمرزش گناهان و مغفرت کردند و تا بامداد امروز به عزاداری شهادت امیرمومنان علی (ع) پرداختند.
هزاران نفر دل سوخته شیعه علی (ع) در سوگ شهادت آن حضرت، نوای یا حیدر و یا صاحب الزمان (عج) سر دادند و در حالی که قرآن بر سر گذاشته بودند و بر سر و سینه می زدند، اشک ماتم ریختند.

روخوانی دعای جوشن کبیر و تکرار هزار نام متبرک خداوند، سخنرانی، مرثیه خوانی، مداحی ذاکران اهل بیت (ع)، قرآن بر سر گذاشتن و خواندن نماز از جمله آداب شب بیست و سوم ماه رمضان بود که احیاکنندگان بجا آوردند.
بنابراین گزارش: به مناسبت شهادت امام علی (ع) مردم پس از افطار شب گذشته در برخی مساجد و اقامه نماز مغرب و عشا، در سوگ شهادت آن حضرت عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.

آیین پرفیض شب قدر و سوگواری برای شهادت امام علی (ع) شب گذشته در همه مساجد، تکایا و حسینیه های کهگیلویه و بویراحمد با حضور پرشور احیاکنندگان برگزار شد و تا سحر خیابان های این شهرها مملو از جمعیت و سراسر غرق عزا و ماتم بود.

در این مراسم شب زنده داری مراسماتی نظیر تشریح شخصیت والای امام علی (ع) و فضائل و آداب شب قدر توسط روحانیان، سینه زنی و نوحه سرایی برگزار شد و سپس آیین های شب زنده داری شامل قرائت دعای جوشن، قرائت قرآن کریم و برسرگرفتن قرآن کریم تا وقت سحر برگزار شد.

در این مراسم ها روحانیون به تبیین فضائل امام علی (ع) و نقش ممتاز آن حضرت در گسترش اسلام و مداحان به روضه خوانی پرداخته و حاضران در سوگ آن امام بزرگوار بر سر و سینه زدند.

پایان پیام/

کد خبر 387381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha