حضور کشورهای آسیایی وآفریقایی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد

خبرگزاری شبستان: مدیر ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) مشهد از حضور کشورهای آسیایی و آفریقایی در نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.

موسی الرضا انصاری مهر، مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی مشهد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی مشهد با 22 غرفه در نمایشگاه امسال حضور یافته که بخش ویژه این غرفه­ها قرآن و فرهنگ ملل است.


مدیر ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) مشهد گفت: غرفه های المصطفی(ص) در نمایشگاه امسال از سه بخش غرفه ستاد، امور خانواده ها و ملل تشکیل شده است.


وی به آثار قابل ارائه در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از سوی جامعه المصطفی(ص) مشهد اشاره کرد و گفت: ارائه قرآن دست نویس، عرضه تفاسیر و کتب قرآنی به زبان های مختلف از جمله آثار قابل ارائه در غرفه های جامعه المصطفی(ص) مشهد است.


وی با تاکید براینکه آخرین دستاوردهای قرآنی جامعه المصطفی در این نمایشگاه برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده است، در ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور نخبگان قرآنی طلاب غیر ایرانی، معرفی ملل، ویژه برنامه های مهد کودک و مدرسه قرآن نور، اداره امور خانواده ها از دیگر برنامه های غرفه های المصطفی(ص) در این نمایشگاه است.


انصاری مهر با بیان اینکه بخش بین الملل نمایشگاه امسال به جامعه المصطفی واگذار شده است، افزود: با توجه به فصل تبلیغ تنها 21 ملیت از کشورهای آسیایی و آفریقایی در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کردند.


وی افزود: افغانستان، پاکستان، هندوستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، مراکش، غنا، چاد، سنگال، نیجریه، کنیا، سودان، ساحل عاج، بورکینافاسو، نیجر، موریتانی، بنین و سیرالئون از جمله کشورهای حاضر در نمایشگاه امسال هستند.


مدیر ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) مشهد گفت: حضورکشورهای مختلف در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد فرصتی است تا ملیت های حاضر در این نمایشگاه بتوانند با چگونگی توسعه و ترویج آثار قرآنی در کشور‌های خود آشنا شوند و استفاده صحیح از مفاهیم این کتاب الهی را در کشور های خود گسترش دهند.


وی با بیان اینکه از سفیران و سرکنسول های کشورهای مختلف جهت بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه دعوت رسمی به عمل آمده است، افزود: تا کنون مسئولان استانی ومسئولان برگزاری نمایشگاه ازغرفه های جامعه المصطفی العالمیه بازدید به عمل آورده اند و فعالیت های این غرفه ها مثبت ارزیابی کردند.


مدیر ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) مشهد در رابطه با میزان استقبال مردم از غرفه این مرکز گفت: بازدید مردم از غرفه های جامعه المصطفی العالمیه مناسب است.


انصاری مهر تصریح کرد: حضور جامعه المصطفی العالمیه فرصتی است تا اقشار مختلف مردم با فعالیت های این مرکز و فعالیت های قرآنی سایر کشورها آشنا شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 387456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha