راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه گیلان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: ریس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال باید متفاوت‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود، اظهار کرد: 50 نقطه راهپیمایی روز قدس درگیلان مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مجتبی اشجری، ریس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که امروز(29تیر) با حضور مسئولان ادارات اجرایی استان در سالن جلسات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات اخیر نوار غزه در فلسطین دل همه انسان‌ها را جریحه دار کرده است و امسال راهپیمایی روز قدس باید متفاوت‌ترو پرشورتر ازسال‌های دیگر برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه 50 نقطه در گیلان برای راهپیمایی روز جهانی قدس مشخص شده است افزود: از این تعداد مسیرهای راهپیمایی، 29 نقطه منتهی به میعادگاه نماز جمعه‌ مراکز شهرستان‌ها و شهرهاست که همراه با اقامه نماز جمعه خواهد بود و مابقی مسیرها در خود محل حرکت کرده و خشم و انزجار خور را از جنایات رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارند.
 

این مقام مسئول به روزجهانی قدس اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس برای نخستین بار توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی درمرداد سال 1358تعیین شد که روز جمعه آخر ماه رمضان مردم به خیابان‌ها آمده و خشم و محکومیت  خود را نسبت به رژیم اسرائیل و صهیونیستها اعلام کنند و این دستور امام(ره) بعد ازمدتی در جهان فراگیر شد و در اقصی نقاط جهان روز قدس فریاد مرگ بر اسرائیل را سر می‌دهند.
 

حجت الاسلام اشجری به بارزترین هدف راهپیمایی روزقدس پرداخت واذعان کرد: اعلام دوستی با مردم فلسطین، بصیرت افزایی مسلمانان، آشکار شدن خیانت اسرائیل نسبت به مسلمانان و بی‌تفاوتی برخی کشورهای عرب نسبت به جنایت اخیر از اهدافی است که با راهپیمایی و وحدت مسلمانان، این کشورها نیز تحت فشار قرار گیرندواز خود واکنشی نشان دهند.

 

وی زمینه سازی برای آزاد سازی قدس را مهمترین هدف راهپیمایی این روز دانست و اذعان کرد: هر ساله با نزدیک شدن روز جهانی قدس، جنایت‌های رژیم صهیونیست  علیه کشور فلسطین بیش از پیش می‌شود.

 

ریس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به بمباران اخیر نوار غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین اظهارکرد:50 درصد کشته‌ها را  در جنایت اخیر دانش آموزان تشکیل می‍دهند و یک چهارم مدارس غزه  در این چند روزتخریب شده است. 

 

وی در ادامه به یکصد مصوبه ادارات اجرایی در روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: تشویق نویسندگان مرتبط با سازمان جهت نگارش مقاله با موضوع روز جهانی قدس، هماهنگی با هیئات مذهبی، فعال سازی پایگاه‌های مجازی، تهیه پرچم فلسطین، فعال شدن تلوزیون‍های شهری، استقرار ماشین‌های آتش نشانی، عکس برداری مراسم راهپیمایی، براگزاری مسابقات و..... از جمله مهمترین مصوبات این نشست بود.

 
پایان پیام /
 

کد خبر 387519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha