برگزاری همایش تکریم خادمین "طرح تلاوت نور" در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش تکریم خادمین "طرح تلاوت نور" در این استان برگزار می شود.<BR> <BR>

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت:یکی از موفق ترین و گسترده ترین برنامه های قرآنی که در دهه اخیر و در سطح کشور به اجرا درآمده، طرح "تلاوت نور" یا همان طرح تلاوت قرآن کریم بعد از اقامه نماز در مساجد است.

حجت الاسلام قاسمی افزود:این طرح از ماندگارترین طرح ها و در عین حال با استقبال عموم مردم و حتی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی همراه بوده است؛ به طوری که در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها شاهد اجرای آن هستیم.

وی بیان داشت: مطلع این است طرح عظیم و پرخیر و برکت از مساجد بوده که همواره جایگاه و خاستگاه اصلی برنامه های قرآنی از صدر اسلام تاکنون بوده است.

این مسئول فرهنگی و هنری ادامه داد: قطعا هدف مساجد از اجرای این طرح عظیم فقط اکتفا نمودن به تلاوت آیات نیست؛ بلکه مطابق آیات و روایات، تلاوتی ارزشمند است که همراه با تفکر، تدبر و عمل همراه باشد.

قاسمی اظهار داشت: در این راستا ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد با هدف بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره مندی از مفاهیم والای کلام الهی، طرح تفسیر روزانه را دستور کار قرار داد و تدوین مجموعه کتب تفسیر همراه برای ائمه محترم جماعات، ادامه راه را در ارائه هرچه بهتر نکات تفسیری و کاربردی آیات الهی هموار ساخت.

وی به اهداف این طرح بزرگ قرآنی اشاره و افزود: تببین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی و تبیین شاخص های "مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات" از اهداف این طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توجه به اصل محوریت و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی، ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقاء فعالیت های قرآنی، ترسیم نقشه راه و سیاست های قرآنی مساجد برای نیل به "مسجد طراز اسلامی، ارائه الگوی مسجد قرآنی از دیگر اهداف طرح قرآنی تلاوت نور است.

قاسمی به مخاطبین این طرح اشاره و افزود: قاریان، مفسران(ائمه جماعات)، اساتید جلسات، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن مخاطبین این طرح هستند.

وی در ادامه از برگزاری همایش تکریم خادمین طرح "تلاوت نور" در این استان خبر داد و گفت: این همایش بزرگ به احتمال زیاد در نیمه اول مردادماه سال جاری برگزار شود.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 387530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha