با الگوی وحدت محور مسجد از قدس حمایت کنیم

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام سجادی با تاکید بر لزوم شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: مسلمین باید با الگوی وحدت محور مسجد از قدس حمایت کنند چراکه مسجد، مردم را برای تعالی دینی دور هم جمع می کند.

حجت الاسلام «سجادی»،‌ امام جماعت مسجد «جلیلی» در گفت وگو با خبرنگار سرویس مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ‌با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دوره کامل سازندگی روحی و جسمی برای روزه داران محسوب می شود، ‌اظهار کرد: اساسا در این ماه با توجه به اینکه روزه ابعاد عبادی، معنوی، اجتماعی دارد بنابراین لحظه به لحظه اوقات این ماه برای بنده تقویت روح و جان است.

 

وی گفت: روایت داریم روزه بگیرید تا سالم بمانید، بنابراین با توجه به این مسئله زمانی که انسان در سلامت کامل باشد می تواند نسبت به روحیه معنوی خویش توجه بیشتری را معطوف کند پس روزه پلی برای تحقق این امر محسوب می شود.


حجت الاسلام سجادی افزود: انسان در طول یک ماه در واقع طعم ریاضت و عبادت خدا را می چشد و به تکامل می رسد،‌ اگر پیامبران و ائمه عبادت و ریاضت را برنامه همیشگی خود می دانستند، ماه مبارک فرصتی است که ما نیز به سیره آنان نزدیک شویم و از برکات اش بهره مند شویم.


وی تصریح کرد: مهمترین اثر ماه رمضان رسیدن به خودسازی است، ‌اگر روزه دار بتواند به این مرحله برسد می تواند برنامه زندگی خود را بر اساس همین تغییر نگرش در وجودش سامان بخشد و در عین حال در سایر ماه های سال نیز این رفتار را در همه امور نهادینه کند یعنی بر اساس شناخت معنوی که از خویشتن یافته است زندگی خود را بسازد.


امام جماعت مسجد «جلیلی» با بیان اینکه ماه رمضان ماه «توبه» و دوستی با خداست، گفت: خداوند در این ماه ما را مهمان کرده است و از گناهان بندگان اش می گذرد،‌ پس چه بهتر که گنه کاران توبه کنند و به سوی خداوند برگردند و خدا را همان طور که در ادعیه عنوان شده است «رفیق» خود بدانند.


حجت الاسلام سجادی با اشاره به نقش مساجد در نهادینه سازی روحیه معنوی ماه رمضان و حفظ آن در ماه های دیگر سال گفت: یکی از مهمترین راهکارها تلاوت مستمر قرآن است که در ماه بهار قرآن یعنی ر مضان در مساجد دیده می شود،‌اگر روزه دار در مسجد برای تلاوت قرآن حاضر شود در این صورت این رویکرد برای او تبدیل به عادت شده و در نتیجه تصمیم می گیرد تا در ماه های آینده نیز این برنامه را ادامه دهد.

 

وی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمان حضرت امام(ره) روز قدس نامگذاری شد،‌ گفت: این ابتکار فوق العاده ای بود که امام راحل عنوان کردند و هدف حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود که در بدترین شرایط قرار دارد و از سوی هیچ کشوری ابرقدرتی حمایت نمی شود.

 

امام جماعت مسجد «جلیلی» گفت:‌ متاسفانه حتی کشورهای عربی نیز در راستای وحدت همه جانبه تلاشی ندارند و حتی با دشمن فلسطین یعنی اسراییل دوستی دارند که مثال بارز آن عربستان سعودی است که کوشش می کند تا عقد اخوت با اسراییل داشته باشد.


وی افزود: در این بین مساجد نقش مهمی را در تبیین لزوم تقویت وحدت میان مسلمین و همچنین حمایت از مردم فلسطین دارند، ‌روی این حساب جمعه قدس ارزنده ترین برنامه سیاسی است که در ماه رمضان خودنمایی می کند و همه ما باید در راهپیمایی این روز شرکت کنیم به ویژه مسجدی ها که با حضورشان در مسجد و راهپیمایی بر یکی از جنبه های وحدت بخش اسلام صحه گذاشته اند.
پایان پیام/

 

کد خبر 388172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha