همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور مساجد کردستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، از برگزاری همایش تکریم خامین طرح تلاوت نور مساجد استان همزمان با نیمه دوم مرداد جاری در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان صبح امروز (2 مرداد) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: طرح تلاوت نور یکی از طرح های موفق و گسترده قرآنی است که طی دهه اخیر در سطح مساجد کشور با قرائت یک یا دو صفحه از آیات قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت اجرا می شود.


وی ادامه داد: این طرح از ماندگارترین طرح ها و در عین حال با استقبال عموم مردم و حتی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی همراه بوده است؛ به طوری که در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها شاهد اجرای آن هستیم.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد با هدف بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره مندی از مفاهیم والای کلام الهی، طرح تفسیر روزانه را دستور کار قرار داد و تدوین مجموعه کتب تفسیر همراه برای ائمه محترم جماعات، ادامه راه را در ارائه هرچه بهتر نکات تفسیری و کاربردی آیات الهی هموار ساخت.


گلباغی اظهار کرد: حضور ائمه جماعات، اساتید، قاریان، مدیران و مربیان قرآنی کانون های تخصصی قرآن، خانه های نور و صاحب نظران در همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور علاوه بر قدردانی از تلاشگران عرصه فعالیت های قرآنی مساجد، می‌تواند افق جدیدی از فعالیت‌های آتی قرآنی مساجد را ترسیم کند و مساجد را در الگوسازی و پیشبرد اهداف قرآنی یاری کند.


این مقام مسئول با اشاره به اهداف این همایش اذعان کرد: تبیین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی، تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، توجه به اصل محوریت و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت های قرآنی و ارائه الگوهای مسجد قرآنی از اهداف برگزاری همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور است.


وی با بیان اینکه در همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور از قاریان، مفسران، جماعات، اساتید جلسات قرآنی، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن قدردانی می شود، اظهار داشت: از 30 نفر از اعضای کانون های مساجد استان به عنوان خادمین طرح تلاوت نور تجلیل می شود.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین از برگزاری جلسات هم اندیشی پیش از همایش نیز خبر داد و افزود: این بخش شامل 3 جلسه هم اندیشی است که با توجه به موضوع جلسه و افراد شرکت کننده قبل از برگزاری همایش اجرا می شود.


گلباغی، راهکارهای توسعه کمی و کیفی تلاوت نور به ویژه با بهره مندی از مشارکت های مردمی و فرهنگ سازی درباره (استفاده از وقف، نذر، خیرین قرآنی و ...)، احیا و برگزاری جلسات سنتی، محافل انس با قرآن، بهره مندی از ترجمه، مفاهیم، تفسیر، کاربردی کردن مفاهیم آیات و... (الگوی مسجد قرآنی)، کادرسازی و راهکارهای تجمیع و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های قرآنی کانون های مساجد را از جمله موضوعات این جلسات هم اندیشی اعلام کرد.


وی خاطر نشان کرد: تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات و اصل محوریت و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقاء فعالیت های قرآنی و بررسی و برنامه ریزی در خصوص کیفیت برگزاری همایش (ایجاد خلاقیت، نوآوری و بکارگیری روش های نوین در برگزاری همایش) از دیگر موضوعات جلسات هم اندیشی است.


هم اکنون طرح تلاوت نور در سطح 333 کانون فرهنگی هنری و بسیاری از مساجد استان اجرا و در تمام طول سال کلاس های این طرح دایر است و دبیرخانه مساجد نیز با اهدای قرآن و کمک به مجریان طرح در راستای اجرای موفق این طرح تلاش می کند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 388569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha