استقرار 150  پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان قم

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر علاوه بر توزیع 2هزار پاکت مخصوص ویژه زکات فطره 150 پایگاه با محوریت مساجد جمع آوری زکات فطر را بر عهده دارند.

عبدالله جلالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به عید سعید فطر و زکات فطره گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر 150 پایگاه جمع اوری زکات فطره با محوریت مساجد در استان قم فعال خواهند بود.


وی افزود: اطراف حرم مطهر و مسجد مقدی جمکران از مراکز استقرار صندوقهای جمع آوری زکات فطره خواهد بود.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در راستای رعایت اصول شرعی و فرهنگ سازی در امر جمع آوری زکات فطره پاکت های مخصوصی در اختیار روزداران قرار داده شده تا بر اساس فتوای مراجع نسبت به زکات فطره خود اقدام کنند.


جلالی تصریح کرد: بر اساس فتوای مراجع اولویت پرداخت زکات فطره به فقراست که اگر در میان اقوام و نزدیکان فقیری بود اولویت با آنها سپس به همسایگان که در صورت نبود هر یک از این موارد در نهایت جمع آوری زکات فطره بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهد بود.


وی اظهار داشت: تا کنون دو هزار پاکت مخصوص جمع آوری زکات فطره در اختیار شهروندان قرار گرفته است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان ساخت: خانواده ها باید زکات فطره خود را قبل از برگزاری نماز عید سعید فطر تعیین و پرداخت نمایند.


جلالی گفت: افردی که زکات فطره خود را کنار گذاشته و فرصت پرداخت آن به نیازمندان را نداشته می توانند با پایان عید سعید فطر با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی(ره) زکات فطره خود را به جهت کمک به نیارمندان پرداخت نمایند.


پایان پیام/
 

کد خبر 389606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha