توسعه انسانی مبنای توسعه کشور/تشکیل شورای آموزش و پرورش ضروری است

شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش لاهیجان اعلام کرد: توسعه انسانی مبنای اساسی توسعه در کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد احمدی پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان ظهر امروز( 9 مرداد ) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه توسعه انسانی مبنای اساسی توسعه است، گفت: همه مشکلات ما از کمبود منابع و تحریم ها نیست بلکه بسیاری از مشکلات ما به نوع مدیریت در سال های گذشته بر می گردد که رفع آن نیازمند توسعه نیروی انسانی است.


وی مبنای برنامه ریزی در کشور را براساس توسعه ی بخشی خواند و خاطرنشان کرد: توسعه ی بخشی و در کنار آن توزیع منطقه ای امکانات و اعتبارات موجب بروز مشکلاتی برای استان ها و در نتیجه پیشرفت می شود.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر تغییر نگرش در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: نمایندگان محور فعالیت ها و توزیع منابع را بر بخش فرهنگی و توسعه منابع انسانی قرار دهند.


وی با ضروری خواندن شورای تشکیل شورای آموزش و پرورش در استان ها افزود: اگر یک دبیرخانه قوی در استان تشکیل شود و همه مبانی قانون در شوراها رعایت گردد، بخش عمده ای از مسائل و مشکلات حل می شود.


احمدی پور اضافه کرد: قانون شوراها باید یک بار دیگر بازخوانی شود تا بخش عمده ای مشکلات رفع گردد.

 

 شوراهای آموزش و پرورش تجلی توسعه مشارکتی


حاجتی، مدیر کل آمورزش و پرورش گیلان نیز در این نشست شوراهای آمورش و پرورش را ظرفیتی برای رفع مشکلات این وزارت خانه دانست و گفت: تجلی توسعه مشارکت مورد نظر وزیر آموزش و پرورش در همین شوراهای آموزش و پرورش است.
 

 

وی اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش به ریاست استاندار در استان ها و عضویت نخبگان و مسئولان فرهنگی در آن، باعث ارائه راهکارها و تصمیماتی می شود که بسیاری از معضلات استان را حل می کند.


مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره عقب ماندگی استان گیلان از اعتبارات محل منابع گاز و نفت افزود: میزان برخورداری استان گیلان در این بخش در سال های گذشته 4/5 درصد بوده که از میانگین کشوری بسیاری عقب هستیم.


حاجتی، از وزیر آموزش و پرورش خواست تا با ارائه راهکارهایی موجب دستیابی استان گیلان به میانگین کشوری شود.

 

سیاهکل پروژه های آموزشی نیمه تمام زیادی دارد


در ادامه حیدری، فرماندار سیاهکل و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان تصریح کرد: شهرستان سیاهکل در بخش فضای آموزشی پروژه های نیمه تمام بسیاری دارد که برای تکمیل آن نیازمند مساعدت بیشتر است.


فرماندار سیاهکل با اشاره به مقاوم سازی و استاندارسازی بسیاری از مدارس این شهرستان خواستار اختصاص هشت میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها و مقاوم سازی فضاهای آموزشی این شهرستان شد.


همچنین علیزاده، فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه با بیان اینکه لاهیجان شهر فرهنگی و گردشگری جهان اسلام است، گفت: لاهیجان تنها شهری است که در کنار هر مسجدش یک امام زاده یا سید بزرگوار آرمیده است و در قبل از انقلاب و بعد از آن سابقه درخشانی در همه ابعاد داشته است.


وی با اشاره با کشت محصول استراتژیک چای در این شهرستان افزود: دولت یازدهم نام چای را بعد از 35 سال که به فراموشی سپرده شده بود و کشاورزان آن از لحاظ معیشتی حداقل ها را داشتند زنده کرد.


فرماندار شهرستان لاهیجان تصریح کرد: با توجه ویژه دولت به این محصول هم اکنون چایکاران در حال احیای باغات چای خود هستند.

 

پروژه های نوسازی مدارس متوقف مانده 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


محمدی، عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: دغدغه خاصی در بخش بازسازی فضاهای آموزشی وجود دارد و 30 درصد پروژه های این شهرستان بین 5 تا 30 درصد پیشرفت دارند که متوقف مانده و نیازمند 25 میلیارد تومان هستند.


وی با بیان اینکه در راستای مقاوم سازی مدارس استان اقدامات خوبی انجام شد، گفت: در حال حاضر دغدغه مهم ما بازسازی مدارس نیست بلکه مقوله مهم نگهداری از این ابنیه است.


عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد: این ساختمان ها و مدارس بعد از احداث به حال خود رها می شوند تا نیاز به تعمیر اساسی پیدا کنند و در این جاست که ما دوباره ورود می کنیم در حالی که می توان قبل از خرابی این ساختمان ها با تعمیرات جزئی مشکلات را رفع کرد.


پایان پیام/

کد خبر 389953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha