حوادث خونین غزه،عراق و سوریه نسل کشی است نه جنگ طبیعی

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت مشهد گروه‌های افراطیِ انحرافی همچون داعش، تکفیری‌ها و سلفی‌ها را یکی از دشمنان دست ساز غرب برای مقابله باجهان اسلام خواند و گفت:شکل دشمنی در غزه،عراق و سوریه نسل کشی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام‌جمعه موقت مشهد، ظهر امروز(10 مرداد) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد بابیان این‌که ماهی که بر ما گذشت با برکات بی‌نهایت خود چند ارمغان و هدیه بزرگ به مسلمانان تقدیم کرد، گفت: فضای حاکم برجهان اسلام فرصت مناسبی برای دو چیز، اول شناخت دشمن، شناخت دشمنی‌ها و شکل دشمنی آنان است.


وی دومین فرصت امروز جهان اسلام را توجه به موقعیت قرارگیری در تاریخ دانست و عنوان داشت: امروز جهان اسلام در یک پیچ سرنوشت‌ساز قرارگرفته است و ضرورت دارد که مسلمانان و به‌خصوص ملت ایران آن را بدانند و مراقب آن باشند.


امام‌جمعه موقت مشهد به شاکله دشمنان اسلام اشاره کرد و عنوان داشت: دشمنان جهان اسلام معجونی هستند از استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا نقشه‌ها را طراحی می‌کند، قدرتمندان سرمایه‌دار خون‌آشام دنیا که پشتیبانی مالی این دشمنی را به عهده گرفته‌اند و صهیونیسم سگ هارِ غاصبِ نجس که کار تبلیغات را به عهده دارد؛ بخشی از معجون دشمنی با جهان اسلام است.


وی گروه‌های افراطیِ انحرافی از اسلام همچون داعش، تکفیری‌ها و سلفی‌ها را گروه دیگر دشمن با جهان اسلام عنوان کرد و ادامه داد: علت دشمنی آنان در مرحله اول حیات نوین اسلام و جاذبه‌هایی است که در دنیا ایجاد کرده و علت دوم نیز وحشتی است که از اسلام و از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارند.


رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تأکید بر این‌که وحشی‌گری‌های شمنان گرگ صفت به خاطر ترس اسلام و نام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوادث خونین غزه، عراق و سوریه نسل‌کشی و قتل‌عام است، زیرا مشترکاتی در نوع دشمنی صهیونیست‌ها و گروه‌های انحرافی و افراطی است که همه ما شاهد آن هستیم.


وی بابیان این‌که شکل دشمنی در غزه، عراق و سوریه نسل‌کشی است، نه جنگ طبیعی، عنوان داشت: بین صهیونیسمِ سگ هار و این گروه افراطیِ انحرافی از اسلام مشترکاتی وجود دارد که اولین آن این است که هر دو ساخته دست استکبار جهانی یعنی آمریکا هستند.


حجت‌الاسلام فرزانه نقطه اشتراک دوم را عدم توجه به عقل، شرع، انسانیت و قوانین بین‌المللی در حرکات این دو گروه دانست و اظهار داشت: سومین وجه اشتراک این دو، تلاش برای ایجاد و گسترش اختلاف در جهان اسلام است که با توجه به این عوامل، تنها می‌توان با زبان زور و قدرت با صهیونیست‌ها و این گروه‌های تکفیری و انحرافی صحبت کرد.


وی به بیان چند نکته جهت جلوگیری از وارد شدن صدمه به جهان اسلام پرداخت و گفت: ابتدا باید ولایتمدار بود، ولایتمداری واقعی و نه شعاری، باید از شعار توخالی ولایتمداری دست‌ برداریم و با تلاش در جهت اقتدار و استحکام درونی این نظام تلاش کنیم؛ ولایتمدار کسی است که برای اقتدار و استحکام درونی این سازمان کار می‌کند.


امام‌جمعه موقت مشهد داشتن روحیه مجاهدت، فداکاری و ایثارگری با مدیرت جهادی را لازمه دیگر در این مسیر عنوان کرد و بیان داشت: اتحاد، همدلی و همگرایی با دست کشیدن از باندبازی‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها زیر سایه و عناوین دروغین حزب‌ها، نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد.


وی چهارمین اصل در حفاظت از اسلام را رشد معنویت، اخلاق اسلامی و بصیرت با کار فرهنگی و اجرای برترین حکم از احکام اسلام که امربه‌معروف و نهی از منکر است را با عزم ملی ممکن دانست و تصریح کرد: دور نیست که جشن پیروزی غزه را در چهارمین جنگشان بگیرید و نابودی اسرائیل را آن‌گونه که سیا می‌گوید "تا 10 سال دیگر اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند" شاهد باشیم تا صدای "مرگ بر آمریکا" همین آمریکا از مردم جهان شنیده شود.


امام‌جمعه موقت مشهد در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز بابیان این‌که ماه مبارک رمضان برای مسلمانان ارمغان‌هایی داشته است، گفت: اولین ارمغان، آمرزش گناهان بود همان‌طور که پیامبر (ص) به مؤمنان بشارت دادند ابتدای ماه رمضان رحمت واسعه پروردگار، در وسط آمرزش گناهان و در آخر نیز از آتش خشم پروردگار آزاد خواهید شد.


وی، توجه به گفتار قرآن به‌عنوان هدایت‌کننده بشر اشاره کرد و بیان داشت: هیچ‌کس از پیامبران بزرگ تا ما و شما نیست که به راهنمایی‌ها و هدایت نیاز نداشته باشد و آن هدایت‌گر، گفتار قرآن است؛ انسان به گفتار قران محتاج است، قرآن را بیاموزید چون بهترین گفتار، فرمان‌ها و رهنمودهاست.


حجت‌الاسلام فرزانه اضافه کرد: هدیه دیگری که خداوند به مسلمین عنایت کرد، با رشد معنویت در انسان‌های مسلمان، حالت دقت در روح، اعمال و فکر را به انسان بیشتر داد؛ وقتی معنویت در انسان رشد می‌کند، مراقب فکر، روح و اعمال خود است که معنای تقوا نیز همین است.


پایان پیام/

کد خبر 389978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha