رسالت خبرنگاران در جامعه وظیفه ای بزرگ است

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت نماز جمعه ایلام، گفت: کار و رسالت خبرنگاران رسانه های گروهی، وظیفه بزرگ و خطیر در راستای توسعه و پیشرفت کشور اسلامی اسلامی است.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام شمس الله سراج، امام جمعه موقت ایلام، ظهر امروز(10 مرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: خبرنگاران اطلاع رسانی شفاف را به نحو شایسته انجام دهند.


وی، با بیان اینکه، خبرنگاری جزو سخت ترین شغل هاست، افزود: فعالان این حوزه باید وظیفه خطیر اطلاع رسانی شفاف را به نحو شایسته انجام دهند.


حجت الاسلام سراج با گرامی داشت 17مرداد روز خبرنگار، تصریح کرد: مهم ترین وظیفه اصلی خبرنگاران اطلاع رسانی دقیق، درست و بدون حاشیه است.


خطیب موقت نماز جمعه ایلام، گفت: خبرنگاری یکی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا معرفی شده و این حرفه یکی از حسا‌س‌ترین و مهمترین مشاغل در جهان و در کشور ایران اسلامی محسوب می‌شود.


وی، بیان کرد: خبرنگاران همواره در صحنه های مختلف حضور دارند و این موضوع بیانگر اهمیت کار فعالان این عرصه است.


امام جمعه موقت ایلام، با اشاره به اینکه خبرنگاران همچون امدادگران مصونیت دارند، یادآور شد: کار و رسالت خبرنگاران بسیار پر اهمیت است و خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری مسئولیت سنگین و خطیری در تنویر افکار عمومی داشته و باید به صورت لحظه‌ای در این حرفه تلاش و کوشش کنند.


امام جمعه موقت ایلام، بیان کرد: در برخی رسانه های نوشتاری و خبرگزاری ها ستونی به عنوان "گفته می شود" وجود دارد که با توجه به حساسیت برخی مطالب می طلبد که خبرنگاران با دقت خاصی به موضوع های مختلف در جامعه نگریسته و خداوند بزرگ را ناظر کار خود بینند.


حجت الاسلام سراج، وی ضمن تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات برای مومنین و روزه‌داران الهی ادامه داد:‌ همه باید سعی کنیم تا سال آینده و ماه مبارک رمضان شرایط معنوی حاصله را حفظ و آن را استمرار بخشیم.


وی، در بخش دیگر از سخنان خود، با گرامی داشت 11 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری و 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی، ابراز کرد: 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی است و باید گفت که جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که کارهای مهم و جهادی را در دانشگاه ها بر عهده دارد.


امام جمعه موقت ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی تاکنون طرح ها و کارهای بزرگی علمی در دانشگاه ها انجام داده است و این نهاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه به شمار می رود.


پایان پیام/
 

کد خبر 389985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha