حضور یک هزارو200دانش آموز خراسان رضوی دراردوی مسابقات ورزشی کشور

خبرگزاری شبستان: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از حضور یک هزار و 200دانش آموز خراسان رضوی در اردوی مسابقات ورزشی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از مشهد، عباسعلی میرسیستانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز(12 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان خراسان قوی تر از مسابقات کشوری برگزار شد که در این مسابقات 7هزار و 200 دانش آموز در مسابقات استانی حضور داشتند و هم اکنون نیز یک هزار و 200 دانش آموز در اردوی آمادگی به سر می برند.


وی ادامه داد: در چند روز آینده جهت برگزاری مسابقات ورزشی دختران در چهار رشته هندبال، والبیال، بستکبال و فوتسال میزبان دانش آموزان دختر خواهیم بود که مسابقات در 8 سالن برگزار خواهد شد و دانش آموزان این مسابقات در مرکز شهید بهشتی مشهد مستقر شده اند.


میرسیستانی از افتتاحیه این مسابقات در 19 مرداد در محل مرکز تربیت معلم مشهد خبر داد و گفت: برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای از اولویت های کاری اداره تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است و از 26 مهرماه این المپیادها شروع خواهند شد.


وی به دیگر اولویت های اداره تربیت بدنی وسلامت اشاره کرد و ادامه داد: نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این اداره مورد توجه قرار گرفته است که مشارکت همه افراد جامعه را در حوزه تربیت بدنی می طلبد.


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش افزود: سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی تنظیم شده که در این سند آسیب ها و فراوانی آنها، سوء مصرف به مواد مخدر، آسیب های نوپدید و راه های مقابله با آن ها مشخص شده است.


وی از شناسایی 8 مدرسه در مناطق پرخطر خبر داد و گفت: کارگاه هایی برای اولیاء دانش آموزان جهت شناسایی آسیب های اجتماعی مورد تهدید دانش آموزان برگزار و در این کارگاه ها از توانمندی های سایر دستگاه ها، از جمله دستگاه قضا استفاده شد.


بنابر گزارش شبستان در ادامه، طاهره عرفانیان، معاون آموزش ابتدایی و عشایر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری چهاردهمین اردوی سراسری دانش آموزان عشایری در مشهد خبر داد و بیان کرد: این دانش آموزان در دو گروه دختر و پسر و به تعداد یک هزار و 400 دانش آموز از 17 مرداد مهمان اداره آموزش و پرورش مشهد هستند که افتتاحیه اولین مرحله از اردو در روز 17 مرداد برگزار خواهد شد.


وی برپایی نمایشگاه چادر عشایری با حضور دانش آموزان 22 استان سراسر کشور و نمایشگاه کتاب از برنامه های اردوهای دانش آموزان عشایری عنوان کرد و افزود: در حاشیه این اردو برنامه های دیگر، از جمله دو مرحله زیارت حرم مطهرو برگزاری شب ایرانی با هدف تبادل فرهنگی میان عشایر مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد.


عرفانیان به نحوه انتخاب دانش آموزان جهت شرکت در این اردو اشاره کرد و گفت: این دانش آموزان در دو مقطع متوسطه اول و دوم و کسانی هستند که برای اولین بار به مشهد سفر می کنند.


وی تعداد مدارس عشایر کل استان را 158 مدرسه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 148 مدرسه در مقطع ابتدایی، 15 مدرسه متوسطه اول و یک مدرسه متعلق به متوسطه دوم است.


معاون آموزش ابتدایی و عشایر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: به دلیل این که دانش آموزان متوسطه اول و دوم اکثرا از مدارس شبانه روزی استفاده می کنند، تعداد مدارس عادی در این مقاطع کمتر است و تلاش داریم تا آغاز سال تحصیلی جدید یک مدرسه شبانه روزی ویژه دانش آموزان عشایر راه اندازی کنیم.


وی تأکید کرد: به دلیل اهمیت رسیدگی به مناطق محروم و مراکز عشایری، جهت آشنایی دانش آموزان با کامپیوترو کار با انواع نرم افزارها، بیش از 70درصد معلمان عشایری مجهز به لب تاپ شده اند.


پایان پیام/

 

کد خبر 390432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha