برگزاری دوره کارآفرینی رسانه های دیجیتال ویژه فعالان کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: برگزاری دوره آموزشی کارآفرینی ویژه فعالان در حوزه رسانه های دیجیتال کانون های مساجد کشور از 31مرداد تا چهارم شهریور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

سعید سعادتی، سرپرست معاونت طرح و برنامه‌ریزی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی ویژه فعالان در حوزه رسانه های دیجیتال کانون های مساجد خبر داد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: در راستای امضای تفاهم نامه همکاری میان ستاد عالی کانون های مساجد کشور و دانشگاه صنعتی شریف بنا شد به صورت آزمایشی از ظرفیت علمی این دانشگاه و اساتید دانشگاه صنعتی شریف به ویژه به همت مرکز کارآفرینی این دانشگاه نسبت به راه اندازی حداقل 60 کانون کارآفرینی در جوار مساجد دانشگاه اقدام شود.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مهارت های کار آفرینی در حوزه فناوری و دیجیتال به عنوان یکی از محورهای این تفاهم نامه آموزشی گفت: این دوره از 31 مرداد تا چهارم شهریور به مدت 5 روز با حضور فعالان و کارآفرینان حوزه رسانه های دیجیتال مساجد در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

 

وی شناسایی، ساماندهی و توانمندسازی کانون های مساجد در زمینه فناوری و اطلاعات و رسانه های دیجیتال، ترویج اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر فرهنگ مسجد، اهتمام به پیوست فرهنگی مباحث اقتصادی با محوریت مساجد، شبکه سازی فعالان حوزه فناوری اطلاعات رسانه های دیجیتال در راستای تعالی فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی را از اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.

 

سعادتی بسترسازی و استعدادیابی برای راه اندازی کانون های کارآفرین در سطح مساجد کشور، هم افزایی و الگوسازی و انتقال تجارب و ایده های مبتکران و فعالان در این حوزه را از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی نام برد. 

 

سعادتی برگزاری کارگاه های تخصصی، همایش ها و برگزاری برنامه های جنبی را از بخش های این دوره آموزشی نام برد و بیان کرد: در بخش همایش ها در رابطه با مبانی اقتصاد اسلامی، مبانی و مولفه های کسب روزی حلال، بحث اقتصاد و فرهنگ و دغدغه های رهبری در حوزه اقتصاد و کارآفرینی مباحثی مطرح می شود.

 

سرپرست معاونت طرح و برنامه‌ریزی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور اساتید این دوره را از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد و گفت: این دوره برای 330 نفر از فعالان 31 استان کشور برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این کارگاه تخصصی در هشت محور برگزار می شود، اظهار کرد: کارگاه رصد و آنالیز محتوای دیجیتال ویژه ائمه جماعات و طلاب علاقه مند به حوزه IT و رسانه های دیجیتال که مرتبط با کانون های مساجد هستند، مبانی کسب و کار در تولید محتوای دیجیتال، مبانی کار آفرینی در تولید نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه، مبانی کارآفرینی در تولید بازی های یارانه ای و انیمیشن، مبانی کارآفرینی در تولید نرم افزارهای چند رسانه ای، راه اندازی شبکه اجتماعی در بستر فضای مجازی، ارتقای کیفیت خدمات محصولات فرهنگی و تجاری سازی خدمات و محصولات فرهنگی ویژه رشته های صنایع و بازاریابی و کارآفرینی از جمله موضوعات این کارگاه آموزشی است.

 

سرپرست معاونت طرح و برنامه‌ریزی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برنامه های جانبی این دوره را شامل رونمایی از تولیدات و آثار برتر کانون های مساجد و مراکز فرهنگی دیجیتال در زمینه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال عنوان کرد و گفت: تجلیل از فعالان حوزه رسانه های دیجیتال برتر که دارای یک اثر فاخر در حوزه ملی هستند، برپایی نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد در زمینه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و آشنایی با کارآفرینان نخبه و فرهنگی فرهنگ کشور که در حوزه کارآفرینی و فناوری جزء برترین ها در سطح ملی هستند و بازدید از کلینیک کسب و کار و مرکز رشد و مشاوره از برنامه های جنبی این دوره است.

 

وی به شرایط شرکت کنندگان در این دوره اشاره کرد و گفت: کادر تخصصی مراکز فرهنگی دیجیتال مساجد، اعضای کانون های تخصصی IT و اعضای کانون های مساجد دانشگاهی که در رده 16 تا 35 هستند، می توانند در این دوره شرکت کنند و علاقه مندان جهت شرکت در این دوره باید دارای مهارت فنی و دارای مدرک تخصصی در زمینه مرتبط باشند یا صاحب ایده و اثر فاخر در حوزه فناوری و رسانه های دیجیتال و یا از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم علاقه مند به حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال که با کانون های مساجد مرتبط هستند، باشند.

 

سعادتی ادامه داد:  مساجدی که در مسیر خودکفایی قرار گرفته اند با مشارکت های مردمی و خیرین اداره می شوند و امروز از مردمی ترین و پررونق ترین و بهترین مساجد به شمار می آیند.

 

وی بیان کرد: یکی از مسایلی که کانون های مساجد را برای کارآفرینی مجاب می کند، معضل بیکاری است کانون های مساجد با توجه به ظرفیت های درونی و استعدادهای انسانی باید یکی از مأموریت هایشان کارآفرینی برای بچه های مسجد و متدین جامعه باشد.

 

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های کانون های مساجد در بحث کارآفرینی ایجاد کسب و کار و اشتغال سالم و هدفمند و زود بازده آن هم در مسیر تعالی فرهنگ دینی است. بنابراین یکی از رسالت هایی که از سوی ستاد عالی کانون های مساجد دنبال می شود بحث پیگیری بحث کارآفرینی و خودکفایی کانون های مساجد است.

 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 390893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha