ترویج فرهنگ نماز؛ بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، با تاکید بر ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: ترویج فرهنگ نماز؛ بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است.

رضا جدیدی، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: بی توجهی به نماز، سرمنشا مشکلات اجتماعی و خانوادگی جامعه است و کسانی که به اقامه نماز توجه نداشته باشد، به شفاعت اهل البیت(ع) نمی رسند.

وی با تاکید بر نقش خانواده بر فرهنگ سازی نماز در جامعه افزود: اگر خانواده ها به تاثیر نماز در زندگی خود باور داشته باشند، فرهنگ نماز در جامعه نهادینه می شود.

جدیدی، افزود: فرهنگ اقامه نماز باید در کلیه دستگاه های اجرایی و اداره ها ترویج و نهادینه شود چرا که فرهنگ اقامه نماز در جامعه، عامل مهمی برای کاهش انواع مفاسد، جرایم و آسیب های اجتماعی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، با اشاره به اینکه اقامه نماز ضامن سلامت جامعه است، ادامه داد: هرگونه هزینه‌ای در حوزه اقامه نماز می‌تواند زمینه ارتقا و سلامت حوزه‌ های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه تابلوهای حد ترخص نماز باید در خروجی های استان نصب شود، بر ساخت مساجد بین راهی تاکید کرد و افزود: مساجد بین راهی یکی از مهم ترین راهکارهای ترویج فرهنگ اقامه نماز است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با همکاری خیران، مساجد بین راهی را در استان احداث می کنند و به حول و قوه الهی در آینده ای نزدیک شاهد ساخت سه مسجد خیرساز بین راهی در استان خواهیم بود.

پایان پیام/
 

کد خبر 391678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha