استان سمنان میزبان نخستین جشنواره میراث معنوی خواهد شد

خبرگزاری شبستان:مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره میراث معنوی با تاکید بر نقش و مشارکت زنان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدحسین بحرالعلومی امروز(18مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره میراث معنوی با مشارکت نهادهای مختلف در استان سمنان از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، استانداری، فرمانداری سمنان، دفتر امور بانوان استانداری، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، کانون پرورش فکری، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، حوزه هنری، اداره کل تعاون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این جشنواره از بیست و دوم تا بیست و چهارم مردادماه در محل پارک سیمرغ سمنان برگزار می‌شود گفت: اجرای آئین‌های معنوی به ثبت رسیده در فهرست میراث معنوی کشور، شب‌های فرهنگی، اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی بانوان، آثار تجسمی و هنری، و .... از جمله برنامه های این جشنواره است.


بحرالعلومی افزود: برپایی نمایشگاه عکس آیین‌های عاشورایی استان، برپایی سیاه چادر عشایری، معرفی واجرای بازیهای بومی ومحلی،ورزش زورخانه ای، اجرای شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی و اجرای ترانه های ساربانی، سرکویری و امیری از برنامه های این جشنواره است.


مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در این جشنواره ، نان و غذاهای سنتی استان و شیرینی های محلی نیز عرضه می‌شود.


وی افزود: برترین های این جشنواره به اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس که از شانزدهم تا بیستم مهر ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 391760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha