کمک های خیرین باید به سمت فعالیت های فرهنگی جهت دهی شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد گفت: کمک های خیرین باید به سمت فعالیت های فرهنگی مساجد جهت دهی شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، امروز (19 مرداد) در نشست هم اندیشی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بافق که با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به تاریخچه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور گفت: مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی احیای نقش واقعی مساجد و رشد فعالیت های فرهنگی از اهداف کلی این کانون ها می باشد.


وی با اشاره به فعالیت دستگاه ها و نهادهای مختلف در مساجد افزود: نخستین نکته جهت فعالیت در مساجد اتحاد بین این مجموعه ها و نهادها در مساجد است امری که کانون های مساجد به تنهایی از انجام آن بر نمی آیند.


رستگار، خواستار نظارت و توجه ائمه جماعات بر فعالیت های مساجد شد و اظهار داشت: ائمه جماعات باید ماهیانه جلسه شورای فرهنگی مسجد را تشکیل دهند و فعالیت های موجود در مساجد را بین نهادهای فعال در مسجد تقسیم کنند.


وی با اشاره به کمک های خوب خیرین به مساجد گفت: این کمک ها باید سمت و سو پیدا کند و به جای صرف هزینه های بالا در پخت و پز مساجد بخشی از آن صرف فعالیت های فرهنگی در مساجد شود.
 

رستگاری، اولین اولویت کاری کانون های مساجد را حفظ جوانان موجود در مساجد دانست و اظهار داشت: شناسایی و رصد جوانان فعال در مساجد و سپس استفاده از پتانسیل های مختلف آنان در حوزه های مختلف و مسولیت بخشی به جوانان می تواند در عدم ریزش آنها موثر باشد.


وی در تببین برنامه های حمایتی این دبیرخانه از کانون های استان گفت: مبلغ حداقلی 9 میلیون ریال برای هر کانون در صورت اجرای کامل برنامه های اعلام شده در نظر گرفته شده است.


رستگاری، بر لزوم برنامه ریزی در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و اضافه کرد: در این راستا 50 برنامه از سوی دبیرخانه استان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزش، جشنواره ها، برنامه های مناسبتی، طرح های قرآنی و... به کانون ها اعلام شده است.


وی تصریح کرد: در این حمایت و برنامه ریزی از کانون های فرهنگی هنری تخصصی، روستایی، دانشگاهی و مصلا حمایت های ویژه ای صورت می گیرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، خواستار تشکیل شورای هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان ها شد و گفت: این هیات با حضور دستگاه های فرهنگی نظیر سازمان تبلیغات، اوقاف، بسیج و... تشکیل می شود.


وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بزرگترین نهاد مردم نهاد در کشور یاد کرد و گفت: در حال حاضر 17 هزار کانون در سطح کشور فعالیت دارند.


رستگاری، تعداد کانون های مساجد استان را 642 باب اعلام کرد و اظهار داشت: این کانون ها رسالت ساماندهی امور جوانان و نوجوانان در مساجد را برعهده دارند.


وی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد گفت: در تابستان امسال بیش از 250 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد استان تشکیل شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 391899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha