ارسال 35 اثر از شاعران گلستانی به جشنواره شعر «حبیب خدا»

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج اصناف گلستان گفت: حدود 35 اثر از گلستان به دبیرخانه جشنواره شعر حبیب خدا، کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف و بازاریان کشور و یادواره 200 شهید اصناف و بازاریان گلستان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، خلیل قجر، مسئول بسیج اصناف گلستان، شب گذشته (19 مرداد) در جشنواره شعر حبیب خدا، کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف و بازاریان کشور و یادواره 200 شهید اصناف و بازاریان گلستان در تالار فخرالدین اسعدگرگانی گفت: موضوع برگزاری اولین کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف در مهرماه سال گذشته در مشهد مقدس در همایش مجمع مرکزی بسیج اصناف سراسرکشور مطرح شد.


وی با اشاره به برگزاری 9 یادواره صنوف مختلف بازار، افزود: در برگزاری این یادواره ها استان های مختلفی از سراسر کشور متولی انجام آن شدند.


قجر اظهارداشت: گلستان توانست میزبانی جشنواره شعرحبیب خدا را برعهده بگیرد که در این راستا شاعران بسیاری با ما همکاری کردند.


وی تصریح کرد: حدود 35 اثر از گلستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از 8 اثر برتر تجلیل خواهد شد.


مسئول بسیج اصناف گلستان گفت: نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش کاسب امین در کمک رسانی به محرومین، ایجاد بازار اسلامی و انتقال فرهنگ ناب اسلامی به جوانان بازار از موضوعات این جشنواره است.


وی افزود: در برگزاری این مراسم نهادهای دولتی همکاری لازم را داشته اند و توانستند در این حوزه خوب ظاهر شوند.

 

سطح آثار جشنواره از قدرت خوبی برخوردار بود

کمال شفیعی، نماینده هیئت داوران نیز افزود: آثارهای بسیار مختلفی از سراسر ایران به این جشنواره فرستاده شد که تمامی این آثار از جان شاعران برخاسته است.


وی تصریح کرد: سطح آثار این کنگره به لحاظ تعداد کمی و کیفی بسیار قدرتمند و ارزشمند بوده است.


شفیعی اظهارداشت: امید است آثار رسیده در قالب یک کتابچه تهیه شود و در اختیار نسل سوم شاعران انقلاب که شاعران جوانی هستند قرار گیرد.


گفتنی است، در این کنگره در بخش نخست شعرخوانی توسط کمال شفیعی از تهران، سید حسن مبارز از مشهد، وحیده افضلی از گرگان، عباس محمدی از تهران انجام شد.


همچنین در بخش دوم شعرخوانی نیز توسط شکیبا غفاری از سمنان، رضا نیکوکار از گیلان، قاسم بای، گلناز عبدی و حاج عباس عرب احمدی از گلستان و مهدی مهدی زاده از مازندران انجام شد.


در ادامه گروه نمایش یک تومان حرف حساب به تهیه کنندگی جلال سلامتی و کارگردانی الله قلی نظری با بازیگری مسلم اسماعیلی، آیادا رحیمی، فاطمه احمدی و الله قلی نظری اجرا شد.


پایان پیام/ 

کد خبر 392229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha