ایجاد زائرسراهای استان ها در مشهد مقدس در اشاعه فرهنگ دینی موثر است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در لرستان، احداث زائرسرا و مکان های اقامتی برای استفاده و بهره مندی اقشار مختلف مردم در مشهد مقدس را در اشاعه فرهنگ دینی موثر خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، امروز(20 مرداد) در جمع مسئولان استان لرستان و هیئت امنای بنیاد زائرسرای امام رضا(ع)، گفت: توسعه فرهنگ دینی در جامعه مهم ترین راه مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمنان است.


وی با اشاره طرح ساخت زائرسرا استان ها در مشهد مقدس، افزود: با بهره برداری از این زائر سراها، زمینه مناسب برای زیارت اقشار مختلف مردم استان فراهم می شود.


حجت الاسلام میرعمادی، با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی به عنوان کانون تکریم و تجلیل از شعائر و ارزش ها مطرح است، اظهار داشت: زمینه سازی برای انجام سفرهای زیارتی به اماکن متبرکه از موارد مهم در زمینه تکریم شعائر اسلامی و دینی است.

 

وی با بیان اینکه وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) در ایران اسلامی، از موهبت های الهی است، بیان کرد: باید زمینه حضور عموم عاشقان در این بارگاه فراهم شود.


نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به طرح احداث زائرسرهای مردم استان در مشهد مقدس، اذعان داشت: این طرح با همکاری شهرداری شهر مشهد و استانداری استان خراسان رضویی و حمایت خیران و مسئولان استان ها اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام میرعمادی، با بیان اینکه هم اکنون کار تامین و تحویل زمین موردنیاز برای احداث زایرسرای استان در مشهد مقدس آغاز می شود، بیان کرد: ساخت این مجموعه نیازمند تامین 20 میلیارد ریال اعتبار از جانب هیات مدیره این زائرسرا است.

 

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت خیران استان جهت ساخت این زائر سرا، اظهار کرد: با همکاری مشارکت های مردمی و خیران این زائرسرا احداث می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 392395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha