تعامل کانون های مساجد با نمایندگان مجلس برای رونق مسجد ضروری است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بر ضرورت تعامل مدیران کانون های مساجد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رونق برنامه های مسجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز (20مرداد) در جلسه آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری جدیدالتاسیس و نشست توجیهی برنامه های ابلاغی 93 شهرستان بابل که برگزار شد، اظهار داشت: آفت ها و آسیب هایی که امروز دنیا دچار آن شده به جهت شناخت نادرست از دین است.


وی با بیان اینکه تبیین درست آموزه های دین اساسی ترین رسالت کانون های مساجد است، گفت: اگر تعریف درستی از دین ارائه نشود و زمینه درک درست دین فراهم نشود نتیجه آن می شود مصیبتی به نام گروهک تروریستی داعش، که کشورهای عراق و سوریه با آن درگیر هستند.

فوقی تصریح کرد: رایس طی آخرین سخنرانی خود در دانشگاه قاهره مصر گفت امروز جنگ ما با دولت ها نیست بلکه جنگ ما با مساجد به عنوان مراکز بیداری در جهان، است.


وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان شد: رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) فرمودند که دشمن ایمان مردم را مورد هدف قرار داده است از اینرو برنامه های مساجد باید موجب افزایش عبودیت و بندگی مردم شود.


فوقی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی در مجلس تصویب می شوند، گفت: مدیران مسئول و ائمه جماعات کانون های فرهنگی و هنری زمینه ارتباط و اتصال نمایندگان مجلس شهرستان ها را با برنامه ها و فعالیت های کانون فرهنگی و هنری فراهم کنند تا از نزدیک با برنامه ها آشنا شوند و برای اختصاص بودجه دفاعیه خوبی از سرانه فرهنگی داشته باشند.


وی با بیان اینکه برای انجام فعالیت های مساجد باید اطلاع دقیق از جمعیت منطقه، سن و جنس مردم داشته باشیم، گفت: نیازسنجی از نوجوانان و جوانان موجب خروجی مناسب فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری می شود.


فوقی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی دقیق از برنامه های مسجد به مردم منطقه، افزود: تنوع و جذابیت در برنامه های اوقات فراغت، موجب جذب نوجونان و جوانان به کانون های فرهنگی و هنری می شود.

وی، خواستار تشکیل کانون مصلی در شهرستان بابل شد و تصریح کرد: جمع آوری شبهات دینی و تحویل به امام جمعه و بیان پاسخ شبهات در خطبه های نماز جمعه و هماهنگی با تعدادی از کانون فرهنگی و هنری مساجد هر هفته جهت حضور منسجم در نماز جمعه از مهمترین فعالیت های کانون فرهنگی و هنری مصلی در هر شهرستان است.

فوقی با اشاره به فعالیت120 کانون فرهنگی و هنری 839 مسجد بابل، خاطرنشان شد: با توجه به برنامه پنجم توسعه می طلبد تعداد کانون ها در مساجد شهری و روستایی این شهرستان افزایش یابد.

 

وی با اشاره به فعالیت 36 کتابخانه عمومی، 8 کتابخانه باز، 4 کانون تخصصی، 5خانه نور، اجرای 298طرح تلاوت نور و 224تفسیر قرآن در کانون های فرهنگی و هنری بابل، گفت: به جهت اهمیت فعالیت های فرهنگی و دینی در دانشگاه ها، با پیگیری های رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل در یکی از دانشگاه های این شهرستان کانون دانشگاه تشکیل شود.

 

فوقی، همچنین به اهمیت بهره گیری از فضای مجازی توسط فعالان مسجدی اشاره کرد و گفت: جهت را ه اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال در این شهرستان تلاش صورت گیرد.

 

وی، کل اعتبارات کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال 93 را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال توانستیم تفاهم نامه بیش از 10 میلیارد ریالی را برای کانون های مساجد استان مازندران امضا کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 392416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha