برگزاری برنامه های کلیشه ای در مساجد موجب فاصله جوانان از مسجد می شود

خبرگزاری شبستان: تولیت مسجد مقدس محدثین بابل گفت: برگزاری برنامه های کلیشه ای و تکراری در مساجد موجب فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان از این پایگاه الهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام عسگرنصیرایی، تولیت مسجد مقدس محدثین بابل و امام جماعت کانون فرهنگی و هنری خانه خورشید امروز(20مرداد) در جلسه آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری جدیدالتاسیس و نشست توجیهی برنامه های ابلاغی 93 شهرستان بابل با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای انجام کارهای تربیتی و فرهنگی است، گفت: در روایات و احادیث متعددی از ائمه اطهار(علیه السلام) آمده که مسجد محل عبادت، ذکر و مناظره های علمی جهت انجام کارهای فرهنگی است.


وی با بیان اینکه موفق ترین کانون فرهنگی و هنری، کانونی است که در برنامه ریزی فعالیت های مسجد خلاقیت داشته باشد، افزود: باید با اطلاع دقیق از جمعیت منطقه، سن و جنس مردم برنامه ها اجرا شود تا خروجی مطلوبی حاصل شود.


حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های کلیشه ای و تکراری در مساجد موجب فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان از مساجد شده است، افزود: فضاسازی مساجد، برگزاری کلاس های آموزشی مطابق با نیاز گروه های سنی مختلف و دعوت از مهمانان و سخنرانان ارزشی موجب جذب این نسل به مساجد می شود.


وی با ابراز خرسندی از برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، دینی متناسب با نیاز مردم منطقه در کانون های مساجد این شهرستان، گفت: فعالان این کانون ها به عنوان سربازان فرهنگی افتخاری در مساجد با ایجاد جاذبه در فعالیت ها می توانند در مقابله با هجمه های نرم دشمن راهکارهای مناسبی ارائه دهند.


سید ابراهیم حسینی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل نیز در این نشست از کانون های مساجد به عنوان کانون زیبایی ها در روی زمین یاد کرد و گفت: این کانون ها محل تجمیع ظرفیت های فرهنگی است که در کنار هیئت امنا، ائمه جماعات مسجد و پایگاه های بسیج فعالیت می کنند.


وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در این شهرستان، افزود: این کانون های مساجد برای تمامی افرادی که دغدغه فرهنگی دارند و در مسجد حضور می یابند، برنامه ساز باشند.


حسینی تصریح کرد: برای حاکمیت عدالت فرهنگی در بابل، تمام بضاعت ارشاد اسلامی این شهرستان آماده است تا در هر مسجدی که فعال فرهنگی، امام جماعت و بسیج فعالیت دارد، کانون فرهنگی و هنری تشکیل شود.
 

وی اظهار داشت: به برکت جانفشانی و از خودگذشتگی های شهدا و پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز شاهد پیشرفت های جوانان متعهد و ارزشی تربیت یافته مساجد هستیم.

 

حسینی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن به مساجد، خاطرنشان شد: امروز دشمن درصدد گرفتن مساجد از ملت ها است.

 

وی بااشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خراسان شمالی که اختلاف بین فعالان مسجد پسندیده نیست و باید وحدت رویه در امور داشته باشید، اظهار داشت: ائمه جماعات به عنوان عالی ترین شخصیت فرهنگی مساجد و دلسوزان حوزه دین برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان با محوریت مساجد برنامه ریزی نمایند.

 

حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچم خدا و ودیعه الهی است، گفت: سربازی این پرچم و خادمی تفکر شهدا کاری ارزشمند است که در کانون های مساجد صورت می گیرد.


 

پایان پیام/

کد خبر 392423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha