مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در استان زنجان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان (7 شهریور) باحضور یکصد نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می شود.

مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از برنامه های جشنواره بزرگ جوانان مساجد در استان زنجان برگزار می شود.


وی این جشنواره را یکی از پرشورترین جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد عنوان کرد و افزود: این جشنواره در طول هشت دوره برگزاری در میان اعضای کانون‌های مساجد اقدامات شایسته‌ای در جهت شناسایی قاریان و حافظان فعال در کانون ها انجام داده است.


این مقام مسئول شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلامی، حضور پرنشاط تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد را از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی عنوان کرد.


به گفته مقدمی، مرحله استانی این جشنواره در رشته های، قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز (7 شهریور) در زنجان برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه رشته تفسیر ویژه امام جماعت مساجد است، ادامه داد: آزمون کتبی رشته تفسیر از جزء نهم تا جزء دوازدهم قرآن کریم و جلد اول قاموس قرآن است و فایل تفسیر همراه و جلد اول قاموس قرآن از (10 مرداد) بر روی سایت جشنواره بزرگ جوانان مساجد به نشانی www.javananmasajed.ir قرار گرفته است.


وی با اشاره به اینکه در رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه جزوه ای با عنوان "نماز در قرآن و نهج البلاغه" در اختیار علاقمندان قرار می گیرد، تصریح کرد: رشته صحیح خوانی قرآن کریم نیز در رده سنی هشت تا 15 سال برگزار خواهد شد.


مقدمی با اشاره به اینکه در رشته حفظ سه برگزیده، رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر هرکدام یک برگزیده به مرحله کشوری معرفی می شود، ادامه داد: برگزیدگان برای شرکت در مرحله کشوری که در استان خوزستان برگزار می شود، معرفی خواهند شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 392624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha