جشنواره قرآنی قشم در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با اشاره به طرح تفکیک نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، گفت: جشنواره قرآن سال آینده در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین علی ملانوری، مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم امروز(20 مرداد) در گفتگویی خبری با اشاره به طرح تفکیک نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، گفت: جشنواره قرآن سال آینده در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برگزار می‌شود.
 

وی در مورد دورنمای آینده برگزاری نمایشگاه قرآن در قشم، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تصمیم گرفتیم در سال‌های آینده، نمایشگاه و جشنواره قرآن را به تفکیک برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری افزود: پس از آماده شدن شرایط، بخش جشنواره که همان مسابقات است را در فضا و فرصت کافی که ممکن است سه ماه به طول انجامد، برگزار کنیم و شاهد برگزاری این جشنواره در سه ماه معنوی سال، یعنی ماه های رجب، شعبان و رمضان خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: مسابقات هم به صورت مرحله‌ای در مساجد روستاها انجام شود و در نهایت در شهر قشم جمع بندی و برگزیدگان معرفی شوند.
 

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم درباره برپایی نمایشگاه قرآن در این طرح، توضیح داد: اگر بتوانیم نمایشگاه را با هدف توسعه صادرات محصولات قرآنی طراحی کنیم، لازمه‌اش این است که زمان آن به فصل دیگر سال که هوای مناسبی داشته باشد و فصل گردشگری جزیره محسوب می شود، جابجا شود.

 

وی افزود: طراحی باید به گونه ای باشد که همین بخش‌های حاضر در نمایشگاه، برای استفاده مردم وجود داشته باشد، اما بخش هایی هم باید تقویت شود.

 

ملانوری اظهار کرد: به نظر می رسد وقتی دامنه زمانی این اتفاق بزرگ، زیاد شود، مردم بیشتر از آن بهره می‌گیرند و هم این واقعه، به شکل تخصصی‌تر برگزار می‌شود.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در مورد زمان دقیق برگزاری نمایشگاه قرآن بیان کرد: بنابراین برای سال آینده، شاهد برگزاری دو واقعه بزرگ قرآنی و فرهنگی «نمایشگاه» و «جشنواره» هستیم که آیین نامه های برپایی جشنواره قرآن نوشته شده است، اما برپایی نمایشگاه قرآنی با توجه به بحث صادرات، نیاز به طراحی و کارشناسی دقیق‌تر دارد.
 

وی در پایان گفت: پیشنهاد برای برپایی نمایشگاه قرآن، بهمن ماه و مصادف با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 392778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha