جشنواره رضوی زمینه ساز ترویج فرهنگ رضوی است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: برگزاری جشنواره رضوی در رشته ها و حوزه های مختلف، زمینه ساز ترویج این فرهنگ ناب در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان است.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(21 مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در ایلام، گفت: جشنوارهای مختلف رضوی، فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ رضوی و سیره زندگی امام هشتم است.


وی، با بیان اینکه جشنواره رضوی زمینه‌ شکوفایی استعدادهای فرهنگی‌، هنری و مذهبی را در جامعه ایجاد می کند، تصریح کرد: شنایی نسل جوان با زندگانی ائمه اطهار(ع) به‌ ویژه امام رضا(ع) و تأسی از آن سبب هدایت جوانان و حفظ سلامت جامعه می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: نگ اهل بیت(ع) فرهنگ قرآن و فرهنگ قرآن فرهنگ اهل بیت(ع) است که اگر قرآن را به معنای واقعی پذیرفته باشیم یعنی اهل بیت(ع) را پذیرفته ایم لذا این دو فرهنگی واحد است که از یک سرچشمه نشأت گرفته است.


چراغی پور، با اشاره به برنامه های کانون های مساجد در دهه کرامت، گفت: برنامه‌های دهه کرامت و ولایت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در سطح حدود 244 کانون فرهنگی و هنری مسجد این استان برگزار و همچنین ویژه برنامه هایی در کانون های شاخص و مزین به نام مبارک امام رضا(ع) در سطح استان اجرا می شود.


وی، با بیان این‌که برگزاری جشن‌های دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان است، عنوان کرد: تبیین شاخص‌های زندگی بر اساس سیره امام معصوم و تاسی به شیوه زندگی حضرت ثامن‌الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، به برگزاری جشنواره خاطره نویسی و سفرنامه نویسی رضوی در این استان اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که تاثیر بسزایی در گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) دارد.


چراغی پور، با بیان اینکه برگزاری جشن‌های دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان است، خاطرنشان کرد: تبیین شاخص‌های زندگی بر اساس سیره امام معصوم و تاسی به شیوه زندگی حضرت ثامن‌الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

 

گفتنی است، مراسم اختتامیه این جشنواره 9 شهریور سال جاری همزمان با دهه کرامت در مرکز این استان برگزار می شود.


پایان یپام/
 

کد خبر 392793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha