خاخامهای یهودی: به فلسطینی ها خانه و زمین هایشان را نفروشید

خاخامهای صهیونیست با صدور فتوایی جدید فروش یا اجاره مسکونی به عربها را تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، 50خاخام صهیونیست ضمن مخالفت با فروش و یا اجاره منازل مسکونی و زمین به غیریهودیان در اسراییل، یهودیانی را که با این تصمیم آنان مخالفت کنند، به تحریم تهدید کردند.
خاخام های صهیونیستی مدعی شده اند که در تورات« فروش منزل و یا مزرعه به افراد غریبه حرام اعلام شده است.»
این خاخام ها خواستار مجازات پنهانی و حتی آشکار کسانی شده اند که در سرزمین های اشغالی فلسطین، زمین و یا خانه به غیریهودیان فروخته و یا اجاره داده اند.
این تصمیم از سوی خاخام های تندرویی گرفته شده که رژیم اشغالگر صهیونیستی آنان را برای مسائل مذهبی و خواندن خطبه عقد در شهرک های صهیونیست نشین استخدام کرده است.
این تصمیم زمانی اتخاذ شد که "شموئیل الیاهو" خاخام منطقه صفد واقع در شمال سرزمین های اشغالی، ساکنان این شهر را به خودداری از اجاره دادن آپارتمان های خود به عرب ها فراخواند.
این تصمیم با مخالفت شماری از خاخام های دیگر موسوم به " تسوهار" یعنی ( گشایش) مواجه شده است.
سازمان عفو بین الملل نیز با صدوربیانیه ای این تصمیم افراطی و نژادپرستانه را محکوم کرد. این سازمان مستقر در لندن خاطرنشان کرد: این تصمیم که از سوی خاخام های یهودی گرفته شده به طور روشن شهروندان فلسطینی را هدف قرار داده است. سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: این تصمیم تبعیض‌های مستمری را که آنها (فلسطینی ها) در زمینه مسکن و سایر امور با آن مواجه هستند، برجسته می کند.
احمد الطیبی، نماینده عرب تبار کنست ، پس از اعلام این تصمیم خواستار معرفی خاخام های تندرو به دادگاه به اتهام نژاد پرستی شد.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، محمد برکه نماینده دیگرعرب کنست و رییس جبهه دموکراتیک صلح و مساوات این فراخوان را نژاد پرستانه توصیف کرد.
وی افزود: بارها گفته ایم و دوباره تکرار می کنیم ما از هیچ جایی به اینجا مهاجرت نکرده ایم، بلکه اسراییلی ها به اینجا مهاجرت کرده و هیچکس نمی تواند ما را ریشه کن کند زیرا در اینجا ریشه دوانده ایم.
پایان پیام/
 

کد خبر 3929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha