آموزش و پرورش گنجی بزرگ در صحنه مسائل اقتصادی است

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: آموزش و پرورش یک گنج و بازار بزرگ در صحنه مسائل اقتصادی است و ظرفیت حضور در مسائل مختلف اقتصادی کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، شهاب الدین غندالی، مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ظهر امروز (22 مرداد) در مراسم افتتاحیه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی در مشهد با اشاره به وجود ظرفیت های بزرگ اقتصادی در آموزش و پرورش گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان یک موسسه اقتصادی است و ظرفیت های خوبی را برای مشارکت همه فرهنگیان در بخش خصوصی فراهم می کند.


وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا و آسیای دور مورد استقبال واقع شده است، افزود: عموم سرمایه گذاران و موسسات بزرگ اقتصادی در خارج از کشور مشتاق هستند صندوق ذخیره فرهنگیان در کنار فعالیت های آنان قرار بگیرد.

 

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: آموزش و پرورش یک گنج و بازار بزرگ در صحنه مسائل اقتصادی است و ظرفیت حضور در مسائل مختلف اقتصادی کشور را داراست.


غندالی با بیان اینکه آموزش و پرورش در جامعه محجور است،گفت: متاسفانه در جامعه ما به آموزش و پرورش اهمیتی داده نمی شود و بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه باید در بدنه دولت و مجلس عملیاتی شود تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه دولت باید از آموزش و پرورش حمایت های کافی را داشته باشد، تاکید کرد: ما معتقد هستیم دولت و مجلس باید تمرکز خود را بر روی حمایت های غیر مستقیم از آموزش و پرورش بگذارد فعالیت های اقتصادی در بخش خصوصی باید به گونه ای به سمت آموزش و پرورش و فضاهایی همچون صندوق ذخیره فرهنگیان سوق داده شود.


غندالی  اذعان داشت: اگر ما به عنوان یک موسسه اقتصادی که فلسفه وجودی آن خدمت رسانی به معلم است فرصت های مناسب را دریافت نکنیم حمایت های غیر مستقیم به خوبی محقق نمی شود.


وی در خصوص حضور مدیران اقتصادی در راس صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همیشه اقتصادی بوده اند به همین دلیل فراموش کرده اند که موسسه برای خدمت رسانی به معلمان است نه اینکه معلم در خدمت صندوق باشد.


مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، غفلت از ارزش افزوده دارایی های صندوق را یکی از مشکلات موجود در بدنه این موسسه اقتصادی دانست و گفت: دارایی های صندوق باید هر سال به روز شود و مبلغ دارایی ها به مالکان اطلاع داده شود که این اقدام هم اکنون در حال انجام است تا مهرماه به نتیجه برسد.


غندالی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در  18 سال مدت فعالیت خود از ظرفیت های آموزش و پرورش استفاده نکرده است، گفت: صندوق تا کنون از ظرفیت سازی ها در فضای آموزش و پرورش استفاده نکرده است بنابراین ساماندهی فضای آموزش و پرورش باید از مهمترین اولویت های صندوق باشد.
 

وی همچنین از عضویت بیش از 700 هزار نفر فرهنگی در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور خبر داد.
 

پایان پیام/

کد خبر 393178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha