4سرویس و 60 نوع خدمت به خدمات پستی کشور اضافه می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت پست گفت:در هفته آینده و با حضور جناب آقای واعظی وزیر محترم ارتباطات 4 سرویس و 60 خدمت جدید پستی به خدمات پستی کشور اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حسین مهری رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران بعد از ظهر امروز (22 مرداد) در نشستی خبری که در محل سالن جلسات مدیریت پست استان یزد برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه محصولات پستی به عنوان یکی از شاخصه های توسعه یافتگی کشورها در جهان مطرح است گفت: میزان سرانه پستی در جهان به ازای هر نفر 50 مرسوله و در ایران به ازای هر نفر 8 مرسوله است.


افزایش 16 درصدی مرسولات پستی در 4 ماهه نخست سال جاری


مهری با اشاره به رشد 16 درصدی مرسولات پستی کشور در 4 ماهه نخست سال جاری گفت: در 4 ماهه نخست سال بیش از 22 میلیون مرسوله پستی در کشور جابجا شده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 نوع سرویس و 80 خدمت پستی در کشور ارائه می شود افزود: در هفته آینده و با حضور جناب آقای واعظی وزیر محترم ارتباطات 4 سرویس و 60 خدمت جدید پستی به خدمات پستی کشور اضافه می شود.


رییس هیئت مدیره شرکت پست ایران با اشاره به راه اندازی خدمت پستی 193 با مشارکت بخش خصوصی در کشور گفت: در این طرح که ظرف 3 ماه آینده در شهر یزد راه اندازی می شود مردم می توانند از درب منازل، پست را به ماموران تحویل داده و رسید دریافت کنند.


مدیرعامل شرکت پست ایران افزود: یکی دیگر از خدمات در دست اقدام TLS بر اساس سفارش مشتری است که مرسوله براساس ساعت مورد نظر مشتری به مقصد تحویل می شود.


وی با بیان اینکه از 6 ماهه دوم سال جاری خسارت تاخیر در توزیع محصولات پرداخت می شود افزود: این طرح به صورت آزمایشی برای یکی از سرویس های پستی انجام خواهد شد و از سال 94 در تمام سرویس های پستی به اجرا در می آید.


مهری با بیان اینکه سرویس های جدید پستی در جهت کاهش هزینه ها و افزایش سرعت در کشور راه اندازی می شوند گفت: برای ارائه خدمات پستی باید زیرساخت های لازم در استان ها وجود داشته باشد و وقتی در این زمینه با محدودیت هایی روبرو هستیم و زیر ساخت های لازم فراهم نیست طبعا با مشکل در خدمات روبرو می شویم.


وی با بیان اینکه امسال سال نوآوری و ارتقاء خدمات پستی نامگذاری شده است گفت: اقدامات گسترده ای در راستای تحقق این شعار در کشور آغاز شده است.


عقب ماندگی پست کشور نسبت به سایر کشورهای جهان در سال های اخیر


رییس هیئت مدیره شرکت پست ایران با اشاره به عقب ماندگی پست کشور نسبت به سایر کشورهای جهان در سال های اخیر اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ،خدمات خود را با عزم ملی بهبود ببخشیم.


وی از انعقاد تفاهنمامه همکاری اداره پست با استانداران برخی از استان های کشور مانند قم،مازندران، فارس و ... خبر داد و افزود: در راستای اجرای این تفاهمنامه آدرس های سازمان های دولتی در استان ها یکپارچه می شود که این اقدام گامی موثر در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم است.


مهری طبقه بندی مشاغل را از دیگر دستاوردهای این تفاهنامه دانست و گفت: طبقه بندی مشاغل می تواند در آمایش سرزمینی موثر باشد و اطلاعات خوبی را در اختیار مسئولین استان و صاحبان مشاغل قرار دهد .


مدیرعامل شرکت پست ایران تصریح کرد:اجرای این تفاهنمامه اقدامی مهم در اجرایی شدن تحول اداری و تحقق دولت الکترونیک در کشور است.


صدور مجوز برای 8 هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور


وی با اشاره به صدور مجوز برای حدود 8 هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور گفت: از این تعداد 5600 دفتر در کشور فعال هستند .


مهری با بیان اینکه دفاتر خدمات پیشخوان دولت در حال ضرر هستند افزود: حدود 30 تا 40 درصد دفاتر پیشخوان دولت با مشکلات مالی روبرو هستند.


وی افزود: در سال جاری سعی شده است تا قیمت ها دستکاری نشود و حتی در بعضی از سرویس های پستی مانند پست ویژه، امانتداری و ... با هیچگونه افزایش قیمتی روبرو نبوده ایم.


اصلاح و مدیریت قیمت های خدمات پستی در دستور کار قرار دارد


مدیرعامل شرکت پست ایران خاطر نشان کرد: به دنبال اصلاح و مدیریت قیمت های مرسولات و سرویس های پستی در کشور هستیم.


وی با بیان اینکه از بین 192 کشور جهان تنها 4 و پنج دهم درصد پست خود را به بخش خصوصی واگذار کرده اند افزود: تمامی این کشورها در حال حاضر با مشکلات اساسی در زمینه خدمات پستی روبرو هستند.


پست واقعیت امین بین مردم و دولت است


رییس هیئت مدیره شرکت پست ایران از پست به عنوان یک واقعیت امین بین مردم و دولت یاد کرد و اظهار داشت: کاهش ارتباطات، ترددها، آلودگی، ترافیک و افزایش بهره وری از بالاترین مزیت های پست است.


مهری افزود: با واگذار شدن خدمات دولتی به پست دیگر شاهد به وجود آمدن اختلاسات میلیاردی و فساد اداری در کشور نخواهیم بود.


وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای جهان اجازه نمی دهند که افراد برای انجام امور خود به سازمان ها مراجعه کنند و امور آن ها تنها از طریق پست و اینترنت پیگیری می شود.


مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه مطابق با قانون، پست باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به بخش خصوصی واگذار شود گفت:با پیگیری های صورت گرفته قرار شد تا این نهاد دولتی باقی بماند و تنها برای افزایش رقابت اپراتور های دوم و سوم به بخش خصوصی واگذار شود.


وی تصریح کرد: اما در حال حاضر برخی از خدمات پستی مانند دفاتر پیشخوان دولت، سرویس 193 و ... به بشخ خصوصی واگذار شده اند.


فرهنگ شفاهی مردم ایران 17 برابر فرهنگ مکاتبه ای آن ها است


مهری با اشاره به وجود شبکه های توزیع غیر قانونی در کشور گفت: هم اکنون 17 شرکت و دستگاه دولتی به صورت مستقیم به خانه های مردم مراجعه می کنند در حالیکه در سایر کشورها این اقدامات از طریق پست انجام می شود.


وی با اشاره به 17 برابر بودن فرهنگ شفاهی ملت ایران نسبت به فرهنگ مکاتبه ای افزود: مردم ترجیح می دهند تا امور خود را به صورت حضوری و شفاهی پیگیری کنند.


مهری از پست به عنوان رسانه ای هدفمند و موثر در کشور یاد کرد و گفت: تمام اطلاعات مربوط به ادارات، مشاغل،موسسات،افراد و ... در این اداره موجود است که می توان از آن ها استفاده بهینه داشت.


در ادامه این نشست مسعود دهقان مدیر کل جدید پست استان یزد به ارائه برنامه های خود در جهت افزایش کیفیت خدمات پستی در استان پرداخت.

 

پایان پیام/


 

 

 

کد خبر 393277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha