تربیت نادرست والدین مهمترین دلیل افزایش تحصیل کردگان بیکار درجامعه است

خبرگزاری شبستان: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: تربیت نادرست والدین سبب شده است تا میزان تحصیل کردگان بیکار در جامعه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا قمی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان یزد، امروز (23 مرداد) در نشست خبری که در محل سال جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد با بیان اینکه در چند سال اخیر دائما بحث اقتصاد از سوی ارکان نظام و به خصوص رهبری مطرح بوده است گفت: وجود دغدغه در این زمینه به این دلیل است که تشخیص داده شده بسیاری از مشکلات کشور ریشه در بحث اقتصاد دارد.

 

وی افزود: در همین راستا با پیگری ها و مذاکرات صورت گرفته با قوه قضائیه همایشی در نیمه دوم سال جاری با هدف بررسی نقش اقتصاد در جرم خیزی، جرم ستیزی، آسیب های اجتماعی و... در استان برگزار می شود.

 

قمی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مشکلات جامعه و دستگاه قضای کشور وجود پرونده های بسیاری است که ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

 

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده از سوی دادگستری استان نزاع های فردی و برخوردهای فیزیکی در استان از آمار بالایی برخوردار است گفت: اگر عوامل این مشکلات در استان بررسی شود شاهد خواهیم بود که ریشه بسیاری از این مشکلات در مسائل اقتصادی افراد است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد از فعالیت 34 شعبه از این اتاق در کشور خبر داد و گفت: این اتاق در تمای استان ها دارای یک دفتر است و تنها در خوزستان به دلیل اهمیت این استان از لحاظ اقتصادی دارای سه دفتر است.

 

وی افزود: اتاق بازرگانی تنها مرجع قانونی بخش خصوصی است و به عنوان نماینده بخش خصوصی در حال فعالیت است.

 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در یزد، در تبیین وظایف این اتاق گفت: برگزاری دوره های آموزشی، سمینار ها، همایش ها و... از عمده وظایف این اتاق در استان هاست.

 

وی با اشاره به موقعیت خوب اتاق بازگانی استان در سطح کشور گفت: اتاق بازرگانی استان یزد در رتبه اول تا هفتم کشور و نزدیک به اتاق های بزرگ بازگانی کشور نظیر تهران، مشهد، تبریز و... قرار دارد.

 

قمی، با بیان اینکه استان یزد در بحث اشتغال مهاجر پذیر است اظهار داشت: در حال حاضر برای تامین نیروی بومی و کارگر ساده برای واحدهای صنعتی استان با مشکل روبرو هستیم به طوری که بخشی از نیاز خود را از استان های همجوار مانند فارس، کرمان و... تامین می کنیم.

 

وی مهم ترین دغدغه مسئولان استان را ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده استان دانست و افزود: تربیت غلط والدین سبب شده است تا جوانان و قشر تحصیل کرده جامعه از انجام کارهای سخت شانه خالی کنند.


رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد تصریح کرد: در گذشته والدین فرزندان خود را از همان ابتدا به کار و تلاش تشویق می کردند اما اکنون با تامین تمام نیازها و توجه بیش از حد به آنان زمینه های راحت طلبی را در فزرندان خود ایجاد می کنند.

 

وی از رفتار سازمانی به عنوان یکی از مشکلات عمده ما انسان ها یاد کرد و گفت: در همین راستا دوره آموزشی رفتار سازمانی امروز در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی استان در حال برگزاری است.

 

قمی تصریح کرد: در راستای کاهش و کنترل بحث های حاشیه ای در فعالیت های اقتصادی و به خصوص در فعالیت های اقتصادی گروهی این دوره در استان برگزار می شود.

 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان یزد با اشاره به تشکیل این شورا از شروع کار دولت جدید در استان گفت: تاکنون چهار جلسه این شورا در استان برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه مقدمات حرکات خوبی در استان آغاز شده است اظهار داشت: تشکیل جلسات این شورا می تواند زمینه ساز شروع فعالیت های اقتصادی موثری در استان باشد.

 

قمی، بر لزوم ارتباط بین بخش صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: در همین راستا تعدادی از اعضای اتاق بازگانی استان را اساتید دانشگاه های استان تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به وضع واحدهای صنعتی استان گفت: کم واحدی در استان وجود دارد که به دلیل مشکلات اقتصادی به مرز تعطیلی رسیده باشد.

 

وی، تصریح کرد: اگر افرادی به دنبال سرمایه گذاری در استان هستند باید با تکنولوژی روز حرکت کنند تا بتوانند در این عرصه موفق باشند.

 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان یزد، با اشاره به فعالیت خوب بخش خصوصی در استان گفت: حرکت فعالان اقتصادی جلوتر از زیرساخت های استان است.

 

وی با بیان اینکه استان یزد از لحاظ تولید از سایر استان های کشور پیشی گرفته است افزود: در حال حاضر حدود سه هزار و 400 کارخانه و واحد تولیدی در استان فعالیت می کنند.

 

قمی با بیان اینکه بحث معدن در استان مورد غفلت قرار گرفته است افزود: در این حوزه جای فعالیت بسیار در زمینه استخراج و فراوری محصولات معدنی وجود دارد.

 

وی با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی دولت به مجلس برای خروج از رکود گفت: به عنوان یک فعال اقتصادی معتقدم در این طرح کار علمی و اقتصادی خوبی انجام شده است و تنها نیازمند اجرا می باشد.

 

قمی تصرح کرد: در صورت اجرای دقیق این طرح شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 393440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha