بادکنک های صلح در آسمان شهر زنجان رها شد

خبرگزاری شبستان: ویژه‌برنامه "دست‌های کوچک با دعاهای بزرگ" با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان زنجانی در حمایت از کودکان غزه، در کانون زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، غلامحسین نظری، مدیر‌کل کانون استان، با اشاره به اینکه ستاد حمایت از کودکان و مردم مظلوم غزه در استان زنجان شکل گرفته است، اظهار کرد: این ستاد با هدف حمایت از مردم مظلوم غزه در برابر کشتار بی‌رحمانه و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین محکوم کردن فجایعی که این رژیم جعلی در غزه و فلسطین اشغالی بر جای گذاشته است، تشکیل شده است.


وی افزود: محوریت اصلی این ستاد به همت فرمانداری زنجان شکل گرفته و تمامی نهادها و دستگاه‌های دولتی استان در این ستاد عضو بوده و هریک به نوبه خود انزجار خود را از این جنایات با حرکت‌های جمعی اعلام می‌کنند.


مدیر‌کل کانون با اشاره به این‌که این نهاد فرهنگی نیز به دلیل ارتباط تنگاتنگ خود با قشر کودک و نوجوان استان، حمایت خود را در قالب گروه‌های کودکان و نوجوانان از مردم مظلوم غزه اعلام می‌کند، اظهار کرد: برگزاری ویژه‌برنامه "دست‌های کوچک با دعاهای بزرگ"، اقدام کودکان و نوجوانان زنجانی در محکومیت کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان در غزه بود.


نظری عنوان کرد: این ویژه‌برنامه که در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان و با حضور جمع کثیری از قشر کودک و نوجوان زنجان برگزار ‌شد و کودکان زنجانی حمایت خود را از کودکان بی‌گناه و مظلوم غزه اعلام ‌کردند.


در این ویژه برنامه یکی از شاعران بنام کشور که تا به حال 34 جلد ازسروده های این شاعرو مداح آل عبا(علیهما السلام)منتشر شده است که26 جلد عرض ارادت به اهل بیت و 4 جلد راجع به انقلاب ( ترکی و فارسی ) و 2 جلد دیوان فارسی و 1جلد فهرست آثارچاپ شده است در مورد کودکان غزه شعری را قرائت کرده که بسیار مورد استقبال کودکان و نوجوانان استان و میهمانان قرار گرفت.


حاج ولی اله کلامی زنجانی به دنبال سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای به زنجان در سال 82، در محضر معظم له در گردهمایی " ایثارگران و نخبگان زنجان " چند غزل قرائت کردند که مورد تحسین حاضرین و عنایت خاص رهبر بزرگوار قرار گرفت و ایشان فرمودند: "کلامی را کلام از دل برآید". به همین خاطر دیوان دوم فارسی استاد به نام " کلام دل " عنوان گرفت.

 

وی با بیان این‌که سیر داستانی اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم اشغال‌گر صهیونیستی توسط راویان این کانون به اجرا درآمد، اظهار کرد: قصه‌گویی و بیان داستان‌واره این وقایع که در سال‌های گذشته نیز دامن‌گیر مردم مظلوم فلسطین بوده است، عمق فجایع غزه را بیش از گذشته برای قشر آینده‌ساز کشورمان روشن کرد.


نظری همچنین از برگزاری نمایشگاهی با این موضوع در سالن مرکز فرهنگی، هنری و ادبی مجتمع خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان کانون در حمایت از کودکان مظلوم غزه آثار خود را به صورت نمایشگاهی در معرض بازدید کنندگان قرار داده بودند.


در پایان این ویژه‌برنامه بادکنک‌های صلح توسط کودکان زنجان در آسمان رها شد.


پایان پیام/


 

کد خبر 393598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha