رئیس جمهور و شش وزیر به استان اردبیل سفر می کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل، گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور به استان با هیئت دولت نیست و فقط شش وزیر همراه وی به استان اردبیل خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز (26 مردادماه) در نشست خبری، اظهار کرد: جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور با حضور وزرا انجام خواهد شد و برای به حد نصاب رسیدن جلسه هیئت دولت شش وزیر رئیس جمهور را در سفر به استان اردبیل همراهی خواهند کرد.


وی، با اشاره به اینکه وزیران به عنوان نماینده دولت در شهرستان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی، بهداشت به همراه معاونین رئیس جمهور در این سفر همراه رئیس جمهور خواهند بود.


خدابخش، با اشاره به تخصیص اعتبارات سال گذشته، خاطر نشان کرد: در سال 92، 25 درصد اعتبارات پیش بینی شده تخصیص یافت که این مبلغ نیز به خاطر معوقات دولت قبل به پیمانکاران بود و عملا کاری از بابت کارهای عمرانی در استان صورت نگرفت.


استاندار اردبیل، با بیان این مطلب که اصلی ترین هدف این سفر توجه به مسائل عمرانی استان است، افزود: توجه به پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل از مهمترین محورهای کاری این سفر است و حتی برخی از مواردی که مطرح می شود مانند پروژه راه آهن اگر تمامی اعتبارات این پروژه تخصیص یابد حدود 3 سال زمان برای بهره برداری نیاز دارد.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه پروژه راه آهن اردبیل نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه است، گفت: قول مساعد افتتاح پروژه راه آهن بدون توجه به نیاز مالی پروژه که بیش از هزار میلیارد تومان است انتظارات و توقعات بیجای را در مردم ایجاد کرده اما اکنون بدون اینکه بدنبال شعار دادن باشیم برای حل مشکلات مالی پروژه راه های پیش بینی شده تا این پروژه به بهره برداری برسد.


خدابخش، در پایان سخنان خود، از پروژه ها و طرح های که مطالعات کافی صورت گرفته ولی مورد غفلت در گذشته قرار گرفته خبر داد و یادآور شد: مصوبات دولت در این سفر مطرح نخواهد شد و دنبال حل معضل سرمایه گذاری در استان هستیم تا خیلی از مشکلات از این طریق حل شود و همیشه چشمان به جیب دولت نباشد و استان بتواند به صورت مستقل از درآمدهای حاصل از فعالیت اقتصادی کسب کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 394147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha