نشان فرهنگ در سفر رئیس جمهور به سلیم موذن زاده اهدا می شود

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل، گفت: اعطای نشان فرهنگ توسط رئیس جمهور به استاد سلیم موذن زاده پیشنهاد داده شده که در صورت تائید و طی روال قانونی به پاس خدمات ایشان به خاندان اهل بیت (ع) اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست خبری، اظهار کرد: استاد سلیم موذن زاده از افتخارات نامدار استان اردبیل است و کارهای ماندگار وی در جهان اسلام شهرت خاص دارد که البته به پاس این خدمات پیشنهاد اعطای نشان فرهنگ توسط رئیس جمهور در مراسم منتخبان نخبه استان به وی گردیده که امیدواریم این امر محقق شود.


وی، با اشاره به اینکه طرح تکمیلی نیروگاه سبلان نیز کلنگ زنی خواهد شد، تصریح کرد: حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان وام به صورت ارز برای تکمیل پروژه نیروگاه سبلان از سوی بانک توسعه اسلامی اختصاص یافته که از محورهای توسعه استان در امر تولید برق است و دو واحد تولیدی دیگر نیز مورد بازدید رئیس جمهور قرار خواهد گرفت که هنوز به صورت نهایی تائید نشده است.


استاندار اردبیل، با بیان این مطلب که دیدار رئیس جمهور با روحانیون به صورت جداگانه از مراسم دیدار با خانواده شهدا برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: برگزاری جلسه شورای اداری و نشست مطبوعاتی در آخرین روز سفر رئیس جمهور جزو برنامه ریزی های این سفر است.


خدابخش، با اعلام اینکه شاه بیت این سفر برگزاری نشست رئیس جمهور با سرمایه گذاران و مدیران واحدهای تولیدی استان است، افزود: از برکات این سفر می توان به اختصاص 500 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای که مشکلات مالی دارند، اشاره کرد.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه طرح های پیشنهادی وزارت دفاع در استان اردبیل به خاطر مرزی بودن استان قابل اجرا نشد، گفت: حل مشکل پایاب سد خداآفرین می تواند به تحول کشاورزی استان کمک کند و نقش توسعه کشاورزی برای استان اردبیل مهم و حیاتی است زیرا تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در حوزه مواد غذایی است و نقش استان اردبیل می تواند در تامین احتیاجات کشور روسیه مهم باشد.


استاندار اردبیل، در پایان سخنان خود، با بیان این مطلب که طرح مطالعاتی برای انتقال فرودگاه سال های قبل صورت گرفته، یادآور شد: انتقال فرودگاه اردبیل با توجه به محدودیت مالی دولت نسبت به پروژه ها و سایر مسائل در شرایط فعلی مقدور نیست.


پایان پیام/
 

کد خبر 394193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha