برگزاری مسابقه سخنران جوان سال با موضوع فلسطین و مقاومت اسلامی

خبرگزاری شبستان: قائم مقام دفتر شورای سیاست‌گذاری در امور فلسطین در شهرداری تهران گفت: اکنون در کشورهای جهان طرفداری از فلسطین نماد روشنفکری است و حتی یهودیان هم از رفتار صهیونیست ها ابراز انزجار می کنند.

به گزارش خبرنگار ادبیات شبستان، «سیدعبدالله حسینی» قائم مقام دفتر شورای سیاست‌گذاری در امور فلسطین در شهرداری تهران، در نشست خبری که یکشنبه 26 مردادماه با حضور در تالار ایوان شمس برگزار شد، از برگزاری مسابقه بزرگ سخنرانی کوتاه با موضوع فلسطین و مقاومت اسلامی خبر داد.


وی در مقدمه گفت: اتفاق مبارک این جنگ غزه این بود که چهره کودک‌کش و زن‌ستیز رژیم غاصب صهیونیستی را عیان کرد. اسرائیل همزمان با جام جهانی حملات خود را به غزه آغاز کرد تا در یک امنیت خبری بتواند به مقصود خود برسد. تحلیل‌گران معتقدند که سقوط دو هواپیما در فاصله دو هفته نیز بی‌ارتباط با قضایای امروز غزه نیست. اسرائیل از کلمات، خودکار و کاغذهای شما می‌ترسد و این رژیم خونخوار اگر می‌توانست جلوی همین نشست را بگیرد این اقدام را انجام می‌داد، امروز غزه یک زندان بزرگ سرباز است که برای دریافت کمک و تجهیزات مجبور شده است دست به سوی دشمن خویش دراز کند.امروز در کشورهای جهان حمایت از فلسطین نوعی روشنفکری قلمداد می‌شود و ما شاهد اعتراض تشکل‌های یهودی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستیم.

 

وی به حملات صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: بیش از هزار خانه مسکونی، یک سوم کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، تمام زیرساخت‌های اقتصادی و سیستم آبرسانی در غزه نابود شده است. هیچگونه دارویی در غزه وجود ندارد و مجروحین روی دست خانواده‌ها در خانه‌ها و خرابه‌ها جان خود را از دست می‌دهند. در سال 2005 میلادی، رژیم صهیونیستی از طرف سازمان ملل به عنوان آپارتاید شناخته شد. با این تفاوت که گرچه در افریقای جنوبی سیاست های نژاد پرستانه رواج داشت اما حداکثر کشتاری که ازآن رژیم شنیده ایم قتل‌عام 67 نفر بوده است، اما امروز در غزه بیش از دو هزار نفر زن و کودک کشته شده‌اند ولی ما شاهد سکوت جامعه بین‌المللی هستیم.


حسینی تصریح کرد در حالی که امروز در کشورهای جهان طرفداری از فلسطین نماد روشنفکری است و حتی یهودیان هم از رفتار صهیونیست ها ابراز انزجار می کنند، جوانان ما سؤالاتی را در حوزه مقاومت اسلامی مطرح می کنند از این قبیل که چرا ما با وجود مشکلات زیاد در داخل کشور باید از فلسطین و سایر کشورهای اسلامی حمایت کنیم که باید گفت، اگر می دانستیم که مخاطب اصلی این جنگ‌ها ایران است و هدف آمریکا و همپیمانش رژیم صهیونیست از زدن غزه، لبنان و سوریه، جمهوری اسلامی است و اگر هزینه‌هایی که برای حمایت از این کشورها می‌شود صورت نمی‌گرفت، چندین برابر آن را باید در تهران هزینه می‌کردیم شاید هرگز این سوالات را مطرح نمی کردیم.


وی در ادامه ضمن اعلام خبر برگزاری مسابقه سخنران جوان سال در تشریح روند آن گفت: همانطور که از نام این مسابقه پیداست جوانان مخاطب برنامه هستند و جوانان 16 تا 29 ساله می‌توانند با سخنرانی نمودن حداکثر در مدت زمان 6 دقیقه در یکی از محورهای تعیین شد و یا هر موضوع دیگری در دفاع از مردم فلسطین که حتی در فراخوان تعیین نشده در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار این مسابقه 30 شهریور ماه است که به نفر اول 10 سکه بهار آزادی، نفر دوم 5 سکه بهار آزادی، نفر سوم 3 سکه بهار آزادی، نفرات چهارم تا دهم هرکدام یک سده بهار آزادی و همچنین به تمامی راه‌یافتگان به مرحله داوری نهایی هر کدام یک ربع سکه تعلق خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت www.psotm.ir از محورهای مسابقه و روش ارسال اثر اطلاع حاصل نمایند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 394255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha