نقش مسجد درموفقیت انسانها غیرقابل انکار است/ روزانه 9ساعت مطالعه داشتم

خبرگزاری شبستان:برگزیده رتبه دو رقمی کنکور سراسری، به نقش مسجد در دستیابی انسانها به موفقیت اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد با برگزاری برنامه های جذاب و اطلاع رسانی دقیق زمینه ساز جذب نخبگان علمی باشند.

سیده فاطمه هاشمیان، برگزیده رتبه دو رقمی کنکور سراسری سال 93 در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، عجین شدن با معنویت آن هم از نوع حضور در فعالیت های مسجدی را یکی از عوامل مهم کسب موفقیت در زندگی خود دانست.


عضو کانون فرهنگی و هنری اندیشه نو از شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه متولد سال 74 است، افزود: سال 92 موفق به اخذ دیپلم با معدل 19،90 در رشته علوم انسانی شدم و برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه کشور عزم خود را جزم و در کنکور سراسری رتبه 33 گروه آزمایشی علوم انسانی را کسب کردم.


وی می گوید: از آنجاییکه در کنکورهای آزمایشی شرکت می‌کردم و در مدرسه بالاترین نمرات را کسب می‌کردم از سال سوم به صورت جدی به فکر کسب رتبه در کنکور افتادم و به جهت علاقه زیاد به ادبیات فارسی و حفظ شأنیت این رشته می خواستم در دانشگاه خوبی درس بخوانم از اینرو تلاش خودم را بیشتر کردم.

 

هاشمیان ادامه می دهد: بعد پایان امتحانات سال سوم در تابستان روزانه 6-7 ساعت مطالعه داشت و از مهرماه با شروع مدرسه همراه با دروس سال چهارم دبیرستان، روزی 8-9 ساعت مطالعه و در سال آخر نیز از کلاس عربی استفاده کردم.

 

وی می گوید: به واسطه مسجدی بودن خود و خانواده ام و همچنین حضور در فعالیت های کانون فرهنگی و هنری اندیشه نو شهرستان سیمرغ برای مطالعه از کتابخانه این کانون بهره می گرفتم.

 

این نوجوان نخبه معتقد است: قطعا نقش مسجد در موفقیت انسانها غیر قابل انکار است و عجین شدن با معنویت آن هم از نوع حضور در فعالیت های مسجدی توفیقات زیادی را در پی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در روستای سید محله زندگی می کنم، اظهار داشت: در این روستا استقبال نوجوانان و جوانان از مسجد و فعالیت های کانون زیاد است و فعالیت های بچه های این روستا رنگ و بوی مسجدی دارد به طورمثال روز گذشته در نشست گفتمان دینی بسیج خواهران مسجد ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حضور چشمگیری را شاهد بودیم. همانگونه که برای لباس و پوشاک تبلیغات متعدد با رنگ و لعاب خاصی انجام می شود و مردم نیز جذب آن می شوند کانون های مساجد نیز باید با برگزاری برنامه های متنوع و جذاب با توجه به نیاز جامعه و اطلاع رسانی دقیق برای جذب نخبگان علمی تلاش کنند.

 

هاشمیان یادآور می شود: توکل به خدا، تلاش و پشتکار و حمایت های پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده را در موفقیت خود بسیار موثر می‌دانم تا جاییکه پدرم علی رغم میل باطنی خود که می خواست من پزشک شوم حمایتم کرد تا در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل بدهم و همچنین با توجه به پافشاری مدیر آموزشگاه سال اول دبیرستان برای خواندن رشته های ریاضی و تجربی در همان مدرسه به جهت داشتن مدل بالا، پدر و مادرم برای ثبت نام من در مدرسه ای که علوم انسانی داشته باشد، تلاش زیادی کردند.

 

این دانش‌آموز مستعد مازندرانی هدف داشتن، برای هدف جنگیدن و توکل به خدا را از رمزهای کسب موفقیت دانست.

 

هاشمیان، پیشرفت علمی در ابعاد مختلف را از آرزوهای خود دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که می خواهند در کنکور موفق شوند، همواره مطالعه داشته باشند و از تجربیات دیگران برای کسب موفقیت استفاده کنند؛ که در این راستا امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «هیچ تنی، نسبت به آنچه که نیتی استوار و اراده ای قوی برای آن وجود داشته باشد دچار ضعف و ناتوانی نمی شود.» و اگر تاکنون پشت کنکور بوده اند از همین حالا تصمیم بگیرند برای اینکه پشت هر در بسته ای خدایی است که من به شخصه به این مهم اعتقاد دارم.

 

پایان پیام/

کد خبر 394463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha