راهیابی هشت اثر نمایشی به مرحله استانی جشنواره تئاتر فجر

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از راهیابی هشت اثر نمایشی به مرحله استانی بیست و ششمین دوره جشنواره استانی تئاتر فجر در این استان خبر داد.

امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: مرحله شهرستانی بیست و ششمین دوره جشنواره استانی تئاتر فجر با حضور 27 گروه شرکت کننده از شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برگزار شد.

کمالوندی افزود: از بین تعداد 27 گروه متقاضی و شرکت کننده در جشنواره، هشت گروه برتر توسط هیئت داوران این جشنواره انتخاب و برای حضور در مرحله استانی جشنواره معرفی شدند.

وی بیان داشت: نمایش "چاقوی دم کرده شب" به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی مصطفی نوری از یاسوج، نمایش "پنج روایت نامعتبر از آنچه نمی دیدیم" به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی زاده و نمایش "فصل دندان ریزی" به نویسندگی و کارگردانی مرتضی دستمرد هر سه از شهرستان بویراحمد به مرحله استانی جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

این مسئول فرهنگی و هنری عنوان کرد: نمایش "مرغ تخم خودش را خورد" به نویسندگی اورنگ نارکی و کارگردانی مسلم نارکی، نمایش "سنگ ها به ستون ایستاده اند" به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی داوود پارسا، نمایش "سکسکه ماه پشت ابر " به نویسندگی و کارگردانی کرم الله سلیمانی و نمایش "کسی دست به عصا توی شکمم راه می رود " به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی علی شفیعی همگی از شهرستان گچساران به مرحله استانی بیست و ششمین دوره جشنواره استانی تئاتر فجر راه یافتند.

کمالوندی از راه یابی نمایش " بعد از امامزاده ..." به نویسندگی و کارگردانی سید ایرج کاظمی جو از شهرستان کهگیلویه به مرحله استانی این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: کار داوری این آثار را سید یونس آبسالان، سید جواد موسوی و محمدعلی پیرسبزی بر عهده داشتند.
وی با بیان این که بیست و ششمین دوره جشنواره استانی تئاتر فجر از 2 لغایت چهارم شهریور ماه امسال در یاسوج برگزار می شود، گفت: در مرحله استانی بنا به تشخیص و انتخاب هیئت داوران نمایش های برگزیده برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی می شوند.
پایان پیام/

 

کد خبر 394657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha