ایلام به عطر شهدای گمنام عطرآگین شد

خبرگزاری شبستان: پیکرهای پاک دو شهید گمنام صبح امروز(28 مرداد) از طریق فرودگاه شهدای ایلام در ساعت 7 و 30 دقیقه وارد این استان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مراسم استقبال از این دو شهید گمنام 8 سال دوران دفاع مقدس، با حضور مسئولان نظامی و انتظامی، اجرایی و فرهنگی استان و جمعی از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های شهدا در فرودگاه شهدای ایلام برگزار شد.


پیکر پاک این دو شهید گمنام پس از استقبال رسمی، به ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و اقع در میدان دفاع مقدس منتقل شد و مراسم تشییع و خاکسپاری این دو شهید، فردا در بخش هیلیان از توابع استان ایلام صورت می گیرد.


سرهنگ جعفر منتظری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام، در این خصوص در جمع خبرنگاران، گفت: پیکر پاک این 2 شهید گمنام در تپه نورالشهداء شهر کهره در بخش هلیلان پس از تشییع به خاک سپرده می شوند.


وی، با بیان اینکه مراسم تشییع این دو شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم، فردا صبح ساعت 9 در شهر توحید برگزار می شود، ابراز کرد: در حال حاضر پیکر پاک این دو شهید در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مستقر بوده و همشهریان عزیز می توانند برای زیارت و وداع با این شهدا به این محل تا بعد از ظهر امروز مراجعه کنند.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام، تصریح کرد: یکی از شهدا 19 ساله و دیگری 21 ساله است که در منطقه عملیاتی جزیره مجنون تفحص شده اند که برای خاکسپاری و تدفین فردا صبح به شهر توحید بخش هلیلان منتقل می شوند.


سرهنگ منتظری، یادآور شد: نشست های هماهنگی برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین این 2 شهید گمنام با حضور گسترده مردم این شهرستان با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.


وی، در پایان از عموم مردم شهید پرور استان و شهرستان چرداول برای شرکت در آیین تشیع و تدفین این شهدای گمنام دعوت کرد.


گفتنی است، استان ایلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، 2 هزار و 700 شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 394705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha