توقف قطار سفر استانی در ایستگاه اردبیل/اقبال روحانی به استان های خاص

خبرگزاری شبستان: هفتمین سفر دولت هم به استانی محروم صورت می گیرد تا سیر سفرها به مناطق محروم تکمیل تر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری شبستان، از زمانی که دولت یازدهم رسما کار خود را آغاز کرد اما و اگرهایی در خصوص ادامه سنت سر زدن به استان های مختلف کشور مطرح بود.

افکار عمومی با توجه به تفاوت هایی که بین دولت حسن روحانی و محمود احمدی نژاد وجود داشت، نمی دانست سفرهای استانی که سرآمد اقدامات رئیس دولت های نهم و دهم بود آیا در دولت یازدهم ادامه می یابد؟

درهمین رابطه دولت یازدهم بالاخره 24دی‌ ماه 92 اولین سفر استانی خود را کلید زد تا بخشی از سوالات موجود در ذهن مردم را پاسخ داده باشد.

اما در دوره سفرهای استانی انجام شده از سوی حسن روحانی تفاوت ها و شباهت هایی با دولت قبل مشاهده میشد که البته روز به روز این تفاوت ها به شباهت ها نزدیکتر می شود.

مهمترین شاخصه ای که می توان به این اقدام دولت یازدهم نسبت داد توجه به استان های محروم به منظور سرکشی و بازرسی وضعیت مردم است.

استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل نقشه حرکت قطار سفری روحانی و یارانش را تاکنون تشکیل می دهند.

بازرسی از استان های محروم کشور را می توان به عنوان یکی از نقاط قوت سفرهای استانی روحانی تلقی کرد.

از دیگر نقاط قوتی که به مجموعه این سفرها می توان نسبت داد پرهیز از تصویب فله ای وعده هاست و این که رئیس جمهور و یارانش تلاش می کنند تا مصوبات دولت قبل را تا حد امکان اجرایی کنند.

همچنین قطع سنت نامه نگاری هم از نکات برجسته دیگر سفرهای استانی دولت یازدهم محسوب می شود.

اما نقاط ضعفی هم وجود دارند که می توانند در آینده گریبان دولت تدبیر و امید را در انجام سفرها بگیرد.

از جمله آن ها می توان به ادامه سنت استقبال های خیابانی که شکلی نادرست به سفرهای مقامات می دهد اشاره کرد.

دیگر مساله ای که روز به روز در سفرهای رئیس جمهور شکل پررنگتر می گیرد سخنرانی های طوفانی او در جمع مردم استان هاست. کاری که رئیس جمهور قبل در مدت زمان آخر دولتش بر آن تکیه کرده بود و طرفداران آقای روحانی این امر را به عنوان یکی از نقاط ضعف احمدی نژاد همواره بر آن تاکید داشتند.

اما در کل انجام سفرهای استانی سنتی مقبول در جمهوری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب آن را طراحی کرده اند و انجام صحیح این سفرها می تواند اثرات مثبتی چون ایجاد وحدت در بین استان های مختلف کشور و حل مشکلات مردم در نقاط دور از مرکز را به سطح اولویت های دولت برساند.

پایان پیام/

کد خبر 394788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha