برنامه های دهه کرامت مردمی برگزار شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت مردمی بودن جشن ها و برنامه های دهه کرامت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز(29 مرداد) در جلسه شورای هماهنگی جشن های رضوی بزرگداشت دهه کرامت با تاکید بر اجرای برنامه های دهه کرامت به نحو احسن اظهار داشت: مثلثی در دهه کرامت با عنوان شهرهای حرم اهل بیت(علیها سلام) از مشهد، قم و شیراز تشکیل شده است.


وی افزود: بنیاد بین المللی امام رضا(علیه السلام) نیز با هدف گسترش برنامه های دهه کرامت در سطح کشور و خارج از کشور راه اندازی شده است.

 

صفی پور ادامه داد: برنامه های دهه کرامت در بیش از 80 کشور جهان برگزار می شود که می تواند در جریان سازی فرهنگی نقش موثری ایفا کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت مردمی بودن برنامه های دهه کرامت تاکید کرد و اظهار داشت: بیشتر برنامه های فرهنگی و مذهبی دهه کرامت از شکل مردمی بودن خارج و دولتی شده و امروز بیشتر برنامه های مساجد و بازار به سمت بودجه های دولتی کشیده شده است.


وی ادامه داد: باید از این شرایط خارج شد تا برنامه های دهه کرامت به صورت مردمی و باشکوه برگزار شود.


صفی پور تاکید کرد: دستگاه های دولتی حتی می توانند بنرهای تبلیغاتی ویژه این دهه کرامت را به نام محلات و مساجد و بازار چاپ و استفاده کنند تا حمایت های لازم از مردمی بودن این جشن ها صورت بگیرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه کرامت اظهار داشت: این اداره کل عضو کمیته اصلی اجرای برنامه های دهه کرامت است.


وی افزود: جشنواره عکس رضوی در دهه کرامت امسال به میزبانی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.


صفی پور در پایان تاکید کرد: گزارش های عملکرد دستگاه های مختلف، در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، به عنوان محور جشن های رضوی قرار بگیرد تا ضمن انعکاس مناسب در خبرگزاری شبستان و دیگر رسانه ها، بتوان برنامه ریزی بهتری برای سال آینده داشت.


پایان پیام/

 

کد خبر 395143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha