انجام 400 زایمان طبیعی رایگان در طرح تحول سلامت در ایلام

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، از انجام 400 زایمان طبیعی به صورت رایگان در جریان اجرای طرح تحول سلامت در این استان خبر داد.

علی دل پیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، صبح امروز(29 مرداد) در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: خوشبختانه طرح تحول نظام سلامت در این استان بسیار موفق اجرا شده است.

وی، تصریح کرد: مهم ترین هدف طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید و وزرات بهداشت، کاهش هزینه های درمانی به حداقل ممکن بوده که در گذشته این هزینه از 30 تا 70 درصد هزینه ها بر دوش بیماران بوده است.

دل پیشه، با بیان اینکه هزینه های درمانی برای بیماران به 10 درصد و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به 5 درصد رسیده است، افزود: در حال حاضر توافق نامه هایی هم در حال انعقاد بوده که این میزان 5 درصد نیز برای بیماران تحت پوشش و کم بضاعت رایگان گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، عدالت را در بخش بهداشت و درمان محقق ساخته است، یادآور شد: دولت از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون 5/8 میلیارد تومان در حوزه سلامت از محل هدفمندی یارانه ها هزینه کرده است.

 

وی، با اشاره به اینکه در استان های محروم و کم برخوردار با اجرای طرح تحول نظام سلامت، حجم مراجعه بیماران افزایش یافته است، اضافه کرد: در مناطق محروم برخی از بیماران توان مراجعه به بخش خصوصی را نداشته بنابراین در این مناطق از جمله استان ایلام شاهد مراجعه 3 برابری نسبت به گذشته به مراکز درمانی در سراسر استان هستیم.

دل پیشه، بیان کرد: در سال های اخیر بیماران سرطانی و صعب العلاج در استان به استان های مجاور و پایتخت برای معالجه مراجعه کرده و خوشبختانه در استان بخش 16 تختی بیماران سرطانی در بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام با جذب پزشکان فوق تخصص سرطان خون کودکان و بالغین، این سفرها و مراجعات بسیار مردم را متوقف ساخته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اضافه کرد: افزایش تخت های اتاق عمل برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم در بیمارستان ها را در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

وی، خاطرنشان کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد 5 تخت اتاق عمل در حال اضافه شدن به سایر تخت های اتاق عمل بوده  و همچنین در بیمارستان آیت اله طالقانی ایلام بخش جراحی پلاستیک و تخت های مربوط به آن نیز در حال تکمیل و انجام است.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 395161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha